Gå til innhold

Helt i orden for meg at min mann må betale bidrag for særkullsbarnet sitt. Er bare glad hun bor hos sin mor jeg :-P

Anbefalte innlegg

Så vi kan ha den familien jeg alltid har ønsket meg. Jenta er her annenhver helg, men vi slipper ansvaret i hverdagen. Vi betaler bidraget, og koser oss med besøk av henne annenhver helg og i ferier. Men det er bare kos.

Resten tar moren seg av, og det passer oss fint.

Hadde hun bodd hos min mann, måtte jeg antakelig ha nøyd meg med to fellesbarn, mens nå har vi tre som jeg alltid har drømt om :-)

Så bidrag betaler jeg glatt for å slippe det ansvaret mer enn nødvendig.

(Jeg skriver jeg, fordi vi har felles økonomi, så bidraget kommer like mye fra meg som fra min mann).

Vi har veldig gor råd, så de pengene er bare dråpen i havet for oss. Men jeg synes jo litt synd på de enslige skilte mennene som må bo omtrent på hybel, og aldri har råd til å kose seg ekstra med sine barn, fordi de blir loppet for bidrag. Det finnes ikke mye likestilling når det gjelder dette.

Mange velger å bli alenemødre fordi de tjener på det rett og slett. Sånn er systemet. Helt idiotisk rett og slett.

Fortsetter under...

Loppet for barnebidrag?? det har jeg ALDRI hørt at noen menn blir.. de betaler bidrag etter evne.. og er det slik at de er fattige oig ikke har råd til boplass så dekker staten bidraget. (om de har lav betalingsevne)..

Så dette argumentet holder ikke desverre...

Men ja.. jeg er enig i det siste du skriver..at mange velger å bli alenemødre..eller å stå som det på papiret for å tjene på det.. alle har vel lyst på penger.. forskjellen er vel hvor mye samvittighet folk har.. Og det er systemet sin feil.. det er min mening..

Om jeg provoserer eller ei, så er dette sånn jeg føler det. Tror de fleste steforeldre foretrekker at stebarna bare kommer på besøk. Vi ønsker jo å konsentrere oss mest mulig om vårt eget. Jeg hadde aldri orket å ta meg av andres barn på fulltid. Har nok med mine egne.At hun kommer på besøk er helt greit, for da er det jo bare kos.

Jeg er også glad for at ikke stebarnet bor her. Men jeg innrømmer også at jeg ser frem til den dagen vi kan bruke bidragspengene på oss selv, i stedet. Det skal bli en gledens dag ;-)

Annonse

Helt enig i at det er verdt noen kroner. Dessuten tjener jeg mest så økonomien blir ikke like hardt angrepet. Han har dem kun i ferier og noen langhelger, og ringer dem to ganger i uka

Loppet og loppet... 2100 kr for 3 barn?? Ja, da er det virkelig dårlig stilt med eksen min om han ikke har råd til det engang... hehe.. Han jobber fullt, leier leilighet og har en bil, og han sitter igjen med 25000 kr etter betalt bidrag, med utgifter til kun 1 person... Stakkars mann

Lurer forresten på hvordan du hadde blitt som alenemor til 3 barn, hvis mannen fant seg en ny om ikke så lenge??.. Du hadde sikkert syntes det er greit å ikke få så mye i bidrag, selv med den gode økonomien hans, kan jeg tenke meg ;)

Det er faktisk jeg som tjener mest her i gården. Han var en av de stakkarslige da jeg traff ham. Bodde i kjelleren hos moren, for han hadde ikke råd til så mye.

Så traff han meg, og jeg tjener godt. Han fikk tatt seg en god utdannelse...endelig. Og siden har vi levd lykkelig sammen ;-))

Skulle det ende katastrofalt for oss, klarer jeg meg fint alene. Og samtidig han han råd til å få seg et fint hus til seg og barna. Jeg ville vært glad på hans vegne at han også kunne fortsatt et godt liv, med et eget hjem for seg og barna våre. Ville ikke bare ha sørget for meg selv.

Men uansett bekymrer jeg meg ikke. Jeg tror en raskt finner ut om en passer sammen eller ei. Noen fortsetter en stund til etter at de har funnet ut det. Men vi har nå vært gifte i 12 år, og har aldri vært i tvil. Så tviler på at vi ender opp som skilte.

HI

Og så levde dere lykkelige alle deres dager???

Uansett, jeg er glad for at min samboer syns det er koselig å bo sammen med mine særkullsbarn også.. Jeg ville ikke akseptert at min samboer hadde snakket slik om mine barn! Vet han at du snakker slik om ungene hans?? Jeg hadde ikke klart å bli glad i noen som ikke kunne "tåle" mine barn bedre enn det du beskriver. Jeg sier ikke at man blir like glad i stebarn som i egne barn, men å snakke slik.. NEI, skamme deg burde du..... heldige er hans barn som har en mor som faktiskt tar det ansvaret som din mann egentlig burde delt med henne... om det blir slutt mellom dere, vel da kan det hende at hans nye dame ikke tåler dine barn stort bedre... ;) Den som ler sist ler best..... bare sånn til ettertanke.....

Jeg forstår godt DEG hi, men jeg forstår ikke mannen din. Eller NOEN mann som synes det er helt ok å være helgepappa. At så mange fedre synes det er greit å redusere sitt eget barn til "helgebesøk" mens han starter ny familie, får meg faktisk til å tro at mødre blir langt sterkere knyttet til barna sine enn fedre, selv om det er veldig politisk ukorrekt å si høyt i dag.

Jeg hadde kjempa med nebb og klør for å ha barna mine hos meg mest mulig. Mens menn ser ut til å la seg diktere av den nye fruen med en gang hun kommer inn i bildet. Vil ikke hun ha barna hans boende hos seg, så er det i mange tilfeller helt greit for far.

Forstår meg virkelig ikke på dem jeg altså.

Annonse

Hvis man ikke er helt udugelig så får man ordinært samvær, og det er mer enn annenhver helg. Og "får lov til"? Hvis mor blir urimelig så gror man seg litt baller og bestiller time til megling. Mor bestemmer nemlig ikke samværet alene.

Jeg blir skremt over enkelte her inne. Jeg gruer meg til dagen pappaen til datteren min finner seg en annen dame. Jeg håper ikke dere her inne reprensenterer flesteparten av stemødre. Da kan hun være hos meg på heltid i så fall. Alle barn bør være ønsket, og ikke i veien for folk!

Herregud for en tafatt og likegyldig mann du har valgt deg. Som lar sitt første barn behandles på den måten.

Stakkars barn som er redusert til en "bidrags og helgebesøk" sak.

Håper din dårlige karma kommer og biter deg i halen, det har du fortjent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...