Gå til innhold

Hjelp! Hvordan madrass skal man velge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg valgte den dyreste på ikea (799,-) fordi jeg hadde ikea seng. Du må huse at ikea følger egne mål, så handler du seng der må du handle madrass også. (Hvis ikke du vil kutte til osv). Er nok en av de tingene jeg ikke hadde kjøpt det billigste av, så jeg kjøpte en som "pustet" da, men hvor mye effekt det har , vet jeg ikke...

Takk for hjelp og tips:) Senga er fra en babybutikk som er lagt ned, men skal måle så jeg får riktig:) Da blir det nok svanemadrassen fra skeidar :) den var vaskbar og tørket fort stod det :)

Men i denne kurven som blir brukt de første ukene kan man vel ha skumgummimadrass? Den må jo skjærs til... Jeg får høre litt rundt :)

Annonse

Skumgummi: jeg studerte tekstilhåndverk ett år, og på materiallæren lærte vi om skumgummi. Der er det en del stoffer som faktisk står på kreftlista, så at det er lov å selge skumgummi til å sove på forundrer meg. Det er visst også sånn at gamle og luftede madrasser er like farlige som nye. Jeg ville ikke hatt det og i alle fall ikke til et barn.

Jeg bestile til forrige barn fra en plass som laget på mål, og som brukte ulltrekk utenpå. Visstnok veldig giftfri. Ullkorga.no

Ellers anbefaler jeg også Coronet, produsent i Bergen. Også giftfritt, pustende madrasser. Spesiallagede for barn. Med sperreplater i tovet ull.

På Coronet fås også tisselaken som puster. Funker superbra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...