Gå til innhold

Fødestuen på TV4 Fakta...

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på det nå.

Jeg fikk epidural ved forrige fødsel, men den tok aldeles ikke bort alt av smerter. Disse damene på Fødestuen ser ofte ut som de ikke kjenner det grann og må instrueres til å presse feks.

Er det vanlig epidural de får eller er det spinal, hvor de ikke kan reise seg og faktisk er helt bedøvd? Som under KS...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411518-f%C3%B8destuen-p%C3%A5-tv4-fakta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår det ikke jeg heller. Epiduralen min funka såvidt litt på ene siden og gjorde bare vondt verre. Mens disse damene man ser på tv ser jo ut til å bare hoste ut ungen.. "Åh skal jeg føde ? ja ok ! *presspress* plopp! Åh der var bebisen, takk skal du ha , hadebra..!"

Annonse

Fødte for to uker siden med epidural. Jeg kunne stå på beina (med litt støtte) men jeg kjente ikke noe til smertene fra riene, og ja, jeg måtte instrueres til å presse, for jeg kjente hverken pressrier eller at ungen sto lenge i åpningen. Hun kom til verden uten at mor kjente så mye gitt. Men, jeg hadde på forhånd hatt rier i 25 timer uten smertestillende, så jeg fikk kjenne godt på smerter likevel ;)

Forresten, kommer an på når de skrur av epiduralen i forhold til om du kjenner pressrier eller ikke. Dessuten tror jeg det er individuelt.

Jeg fikk epidural da jeg lå på fødeavd i Skien. Anestesilegen der holdt jeg nesten på å FRI til, så flink var han å sette epidural. Jeg var ekstremt sliten etter lang fødsel.

Først virka epiduralen mest på ene siden, men da ble jeg bedt om å legge meg litt på skakke slik at bedøvelsen skulle "sige" til den andre siden også.

Jeg fikk vanlig epidural der jeg kunne gå etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...