Gå til innhold

Marsipan eller fondant til sjokoladekake?? Bryllupskake..

Anbefalte innlegg

Skal bake egen kake, og vil jo ha hvit kake, mener ikke særlig glad i kremkaker. Hva syns du passer best til sjokoladekake med sjokoladekrem? Hvit sjokoladekake og royal frosting er uaktuelt, det tar alt for lang tid. Bruker det i andres bryllup, men regner med jeg har mer enn nok å gjøre kvelden før uansett!

Hvordan er fondant i forhold til marsipan..sånn å rulle ut? Samma greia?

Fortsetter under...

Ikke bruk marsipan!! Er dritt å jobbe med i forhold til fondant. Mye styr for å få den krittvit, og så sprekker den lett opp.

Rolled fondant er super. Synes du det er vanskelig å lage den selv, kan man kjøpe kritthvit som det bare er å rulle ut. Lett som bare det.

du anonym som skriver over at fondant er vanskelig å jobbe med har tyydeligvis ikke hatt sikkelig fondant mellom hendene.. Den er kjempelett å forme, lage allskens dyr og figurer etc.

Rolled fondant passer fint til sjokoladekake og sjokoladesmørkrem. :)

Tusen takk for svar alle sammen! Kanskje jeg skulle prøvd en liten tester først? Lagd sjokoladekaka, men smake med både marsipan og fondant. Jeg har aldri brukt fondant før, men marsipan bruker jeg mye, og har gode erfaringer med, men ja, den er dritt å få helt hvit. Hehe. Det med overtro ang kaka, jeje..vi fikk barn før ekteskapet og bodde sammen lenge før det også..vi er vel dømt allerede..hehe

Jeg pleier å kjøpe kritthvit marspian. Har det på de fleste steder hvor Cacas selger sine ting. Den er lett å jobbe med. Fontant synes jeg er noe jæ... drit å jobbe med, merker jeg blir hissig bare jeg tenker på det nå ;-)

Annonse

Den sprekker lettere opp og er vanskeligere å få hel over på kaka. Mulig jeg lager den for tørr, men har også prøvd å lage den fuktigere uten hell.

Er derfor jeg sverger til den hvite marspianen. Husker ikke merket på den jeg bruker, men jeg kjøper den på Traktøren (tror også en del Jerniabutikker har den), koster 49 for 250 g. så nei den er ikke billig. Men 2 pakker av den er nok til å trekke en vanlig rund kake, så det er verdt det istedet for å irritere seg over fondanten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...