to til tre Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Har røytet noe så grusomt i snart en måned nå...tar stor tjafser av håret når jeg dusjer. Er det dumt å stå og dra ut hår, eller faller det av uansett? Har forstått at det er hormonelt, så det nytter vel ikke å ta noe kosttilskudd? andre tips?
glerme81 Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Håret faller nok ut alikevel om du ikke drar det ut. Det er desverre ingenting å gjøre med, det vokser ut igjen! Man mister så mye hår etter fødsel fordi håret står over "hvileperioden" når man er gravid, det vil egentli si at du ikke mister det håret du skal når du er gravid (tykkere hår enn normalt), så etter du føder mister du de hårstråene du egentli skulle miste under graviditeten pluss de du skal miste nå! det er iallefall det de har kommet fram til i forskning! -frisør-
to til tre Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2011 hjelper det å klippe seg kort? nå må jeg ha håret i strikk, blir jo hår over alt!
glerme81 Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Det vises jo ikke like godt at man røyter om man har kort hår, men man mister like mye fordi. Jeg har kort hår, jeg har ikke merket hårtapet, men nå ser jeg mange "baby" hår som er på vei ut igjen
Mammahjertet <3 Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Beklager, det er ingen ting å gjøre med dette. Det har forresten ikke noe med amming å gjøre. Så ikke slutt å amme for å unngå å røyte. Vet om enkelte som har gjort det i et lettere panisk øyeblikk. Jeg gikk konstant med hårstrikk etter måned 3. Da begynte jeg å røyte. Ellers datt hårene av som på en røytende hund. Nå er gullet snart ett år og jeg har fått mye hår tilbake igjen. Skikkelig stilig babyhår som stikker ut i luggen og over alt ;-) Ofte gir den verste røytingen seg etter 3-4 mnd tid. Det order seg!
ToneC Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Kan hjelpe å ta b-vit tilskudd (blir i hvertfall ikke noe verre av det:-). Det sa i hvertfall frisøren min. Så jeg tar det nå, selv om jeg ikke har merket noe voldsomt hårtap enda. Men jeg mistet faktisk endel da jeg var gravid også. Så kanskje jeg slipper...
glerme81 Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 b-vitamin styrker håret, men forhindrer ikke hårtap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå