Gå til innhold

Hvordan får man prematur fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når er lungene modnet da. jeg vil selvsagt ha en frisk baby. Min venninne fikk en 5 uker prematur, og den var frisk. (Og liiiiten og nusslig), så kanskje rundt fem uker da? bare sånn at den er liten, og ikke syk. Det er jo sikkert verre og føde dess større ungen er også? kan jeg kanskje si til legen at jeg er ekstra trang slik at jeg blir satt i gang? Jeg er ganske ny på dette. Er bare 9 uker på vei.

Annonse

Vekta har lite å si. Det er omkretsen på hodet og størrelse på bekken som betyr mest. Så om ungen har brede skuldre, kommer i seteleie sov. Vekta spiller fint liten rolle.

Og du blir ikke satt i gang fordi du er trang? At du er trang i musa har heller ikke så mye å si. Du er elastisk som alle andre og om bekkenet ditt er fint så kommer ungen ut.

Dette må være tull!!!

Man ønsker seg ikke en prematur baby!? Man ønsker seg en sunn og frisk baby født til termin ca, som man kan reise hjem med til normale tid.

Er du klar over alle konsekvensene det kan få om babyen blir født for tidlig?

Annonse

For å si det slik. prøver du gjøre noe som helst ut av dette, så mye som å si det til lege, vil barnevernet bli koblet inn.

Anbefaler deg å kjøpe ei bok om premature, så kanskje du får litt innsikt. At lungene er modne, er bare en liten brøkdel du kan håpe på. Det er så mye, mye mer.

Hilsen fostermor til prematur.

Nevøen min er litt prematur, han veide 2990 g og var nesten 50 cm lang, men lungene var ikke modne og han lå i respirator etter fødselen.

Han er i dag skolegutt med adhd, epilepsi, tinitus og migrene.

Det er ting du risikerer selv ved "bare" 5 uker premature barn!

Hos noen barn er ikke lungene modne før to uker før termin, mens andre kan puste ved egen hjelp 8-10 uker før termin. Dette er helt umulig å vite på forhånd, derfor ønsker ingen av oss å føde prematurt.

Du kan da ikke være riktig klok!!!!!

Alle barn født før uke 38 har en viss fare for at det blir syk, eller får senskader pga av at man ikke er helt ferdig utviklet. Det er en grunn for at babyen ligger i magen til den er "stor"

Tenk å ønske babyen en slik risiko... fordi man vil ha en LITEN baby...

Gale kvinnfolk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...