Gå til innhold

Faste mat tider

Anbefalte innlegg

Har to jenter på 1 mnd nå.

De spiser som regel hver tredje time, noen ganger går det fire timer imellom, og om natta kan det gå fem timer (gir dem en flaske med erstatning + amming på siste måltid på kvelden).

Men jeg skulle ønske dem spiste til faste tider i løpet av dagen og hadde lenger periode dem sov om natta.

Noen som har noe tips om hvordan vi kan få faste mattider og en god natte søvn??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410854-faste-mat-tider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Mine tvillinger hadde ingen faste rutiner på mating eller søvn når de var 1mnd. Da måtte de styre det selv, og jeg husker det var en utrolig slitsom periode....De spiste annehvertime om natten og ikke samtidig..Tror jeg fikk litt mer rutiner på dette når de ble 3mnd. Da ble alt litt lettere synes jeg. På meg virker det som om de har ganske fine "rutiner" til å være så små :) Får du de til å spise samtidig?

• 2 uker senere...

Mine tvillinger er snart 4 mnd nå, den spiser ca kl 9, 12 30, 15 30 og 18 30. Sove på dagtid ifra ca 10- 12 30, 13 30- 15 30 og 16 30- 17 30. også begynner vi med kvelds stellet kl 18, mat 18 30, og så er det natta kl 19. Da sover dem ifra kl 19 til ca 9 neste morgen, en skjelden gang må jeg inn til dem og putte i smokken i løpe av natta. Dem har sovet over siden de var 2 mnd. Men vi har jobbet ganske hardt med rutiner ifra dag 1. Jeg synes det er godt at dem spiser og sover samtidig. Da blir det ikke så mye ekstra jobb med å ha 2, da har jeg faktisk tid til å kose med dem i mellom slags også! Det var tøft i begynnelsen, men tror vi har tjent mye på det i lengden. Jeg ammet begge på dagtid, og så fikk dem flaske på kvelds måltidet ifra dem var ca 1 mnd. Men på grunn av x antall brystbetennlser og at dem har trøske som har smittet over på meg flere ganger, valgte jeg å slutte å amme sist uke. Gjør litt vondt i mamma hjerte, for vet jo at mm er det beste for barna, og det er jo en helt spesiel kos med det. Men, men det blir folk av flaske unger også;) Og dem sover fortsatt like godt med flaske! Dem er stort sett bare blide og fornøyde, så lenge vi holder oss til rutinene. Er nå på ferie,og da har kl sklidd litt ut, og er ikke mer en en 1/2 time som skal til før det blir feil for dem...hehe.. Jeg tror på rutiner, rutine og atter rutiner iallefall:)))) Når mine var 1mnd, så var dem vel ca som dine tror jeg! Lykke til med dine søte små, dobbelt jobb, men dobbelt glede også:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...