Gå til innhold

Normalt å legge på seg 4,3 kg på 6 dager???

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med vekta.Veier nå 94,4 kg. La på meg 4,3 kg på 6 dager ;( Er det normalt å legge på seg så mye på så kort tid??(nei,jeg er ikke gravid) Driver hele tiden å slanker meg,med engang j tar pause så legger jeg på meg--F eks går på lavkarbo dietten i 6 dager,så tar jeg meg en fridag med vodka dram osv.Blandevannet er sukkerfri) Dagen etter har jeg garantert lagt på meg 1,5 til 2 kg..Vekten min er helt i orden ,så det er ikke det) Noen som har opplevd dette??

Mammatjukka

Fortsetter under...

ja jeg gikk opp 5 kg når jeg var på ferie i fjor. gikk heldigvis fort ned igjen når jeg kom hjem med litt ekstra trening. denne ferien har jeg vært veldig flink. kun 2 kg foreløpig. men jeg og går fort opp for ingenting. kan bare se på en sjokolade så er jeg gått opp noen kg.

Jeg har fort 2-3 kilo MER på mandag kveld enn på fredag kveld, for å si det sånn. Ei uke med regelmessig mat, ikke noe brus og snavel, trening osv gjør at vekta ligger på 73/74 på fredag og mandag vipper på og over 76...Grunnen til at jeg har funnet det ut er at jeg alltid glemte veiedagen og syntes at vekta varierte mye fra måned til måned, og fant ut at det er mer moro med veing rett før enn rett etter helga..Ha-ha....Nå holder ikke jeg på og slanke meg, så var ikke noe krise, hverken ene eller andre veien, men man holder jo litt oppsyn med kroppen.

MEn altså, har man en fast veiedag, så vil man over tid se en eventuell vektnedgang...La oss si at du veier deg på mandag, når du er på det tyngste, også ser du hva du veier hver mandag over tid. Ikke vei deg mandag, onsdag, fredag. det blir for mye.. Den vekta som kommer "over helga" er mye væske pga salt i mat og snop og kullsyre fra kullsyreholdige drikker, samta t magen ofte er fullere enn vanlig (da slik mat kan gjøre systemet treger og det tar lengre tid og kvitte seg med avfallsstoffene) SÅ tar det fort 2-4 dager øfr dette har stabilisert seg, men en evt vektnedgang man har vil jo likevel finne sted.

Men man MÅ nok innse at ei helg med utskeielser faktisk gjør vektnedgangen tregere..Er man for uforsiktig så kan man gå opp på to helgedager, det man går ned på fem ukedager.Og da går man jo ikke ned i vekt.....Og lavkarbo er visst veldig "ille" sånt sett, da en utskeilser setter "systemet" tilbake på en måte, en diett som går på mengdebegreninsg, kan man derimot "ta igjen" overflødige kcal med og trene litt ekstra og spise litt mindre dagen etter.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...