nelliik m/blå & rosa Skrevet 18. juli 2011 #1 Del Skrevet 18. juli 2011 Trodde nesten ikke jeg skulle oppleve å komme hit denne gang, det har vært et første trimester med masse tårer, bekymringer, redsel og nervøsitet! Hadde første ul 8+2, andre 10+5 og siste idag. Nå skal jeg følge normal svangerskapsomsorg videre, og har første svangerskapskontroll i morgen hos fastlegen. Også får jeg vel videre beskjed om datoen for ordinær ultralyd. Men det har vært fantastisk å følge den lille fra å bare være en liten klomp med et bankende hjerte, til å være en "utenomjordisk" skapning med armer og ben som bevegde på seg til idag være et ferdig utviklet foster!! Som nå bare skal vokse og modnes Idag sto vi tydelig disse armene og bene, vi så kneledde og albuen bevege seg, vi så fingre og tær. Vi så den lille sprelle, sparke, ta hendere opp til hodet, rundt munnen osv. Vi så to hjernehalvdeler, vi så magen, antydningen til øyne, nese og munn. Den turnet rundt og var kjempe vill!!! Såå utrolig fantastisk Så nå skal vi begynne å offentligegjøre det, gleder meg til å dele en glede. Og gleder meg til å ta del i alt spennende som skjer i 2.trimester! Gleder meg til stor mage og masse mer beveglse!! Bare et lite hei fra meg til dere andre kommende mødre!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 18. juli 2011 #2 Del Skrevet 18. juli 2011 Endelig, nellik!! gratulerer!! Da er det bare å nyte tida fremover :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143410757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nelliik m/blå & rosa Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juli 2011 Hihi, tuusen takk Missis ) Wiiii! Nå er vi her endelig begge to, i 2.tri sammen :D Og nå skal tiden nyyytes fremover! Hvor mange uker er du kommet til nå?, og hvordan er formen din? )) Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143413048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 19. juli 2011 #4 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja nå er det bare å nyte! Og jeg slapper så av at jeg må tenke meg om på hvor langt jeg er på vei hehe! Jeg er nå 18+2, begynte å kjenne liv på lørdag, og skal på ul på torsdag! Og formen kunne rett og slett ikke vært bedre! Så her er alt riktig så fantastisk hehe har ferie nå, og elsker å ligge om morran og bare kjenne på magen, den begynner å syns og kjennes nå jah! Gøy! Hvordan er formen din da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143413496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 20. juli 2011 #5 Del Skrevet 20. juli 2011 Gratulerer så mye!! Jeg hadde min 5.ultralyd i går, 12+2. Helt fantastisk å se den lille sprelle rundt der, og selv om alle ultralydene også for min del har vært preget av pessimistisk utgangspunkt og nervøsitet så har det vært helt utrolig å følge med på utviklingen hele veien. Har du mistet mange ganger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143413872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nelliik m/blå & rosa Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 20. juli 2011 Tusen takk, Barbarella & frosken! Og gratulerer selv med overgangen hit Er så herlig å tenke at nå kan vi bare senke skuldrene og slappa av, vi er utenfor den største fare og har statistikken på vår side for at alt går som det skal nå :D Juuhu!!! Jeg har totalt mistet 3 ganger; en gang før lille blå (8+5) og så hadde jeg en SA (4+4) i september 10 (startet prøvingen på andremann i aug forrige år) og en MA (9+2) som ble oppdaget i uke 12 mars dette år. Enn du? Ååå, så spennende Miss flua!! Tenk at du er halveis allerede snart. Har i grunn gått ufattelig fort, syns selv det har gått veldig fort bare hit når jeg ser meg tilbake Og enda fortere går det jo når høsten kommer og mnd frem mot jul - og januar for min del ) Har du hatt noen flere ultralyder siden sist, eller? Jeg får ingen flere under oppfølging fra kvinneklinikken, så venter spent på brevet med datoen for den ordinære ultralyden. Men mulig jeg bestiller en time hos private jordmødre rundt uke 15 ) For de er så utrolig flinke der og tar seg tid til å forklare og imøtekomme den gravide - det var de som oppdaget MA`en i mars, og de lovte meg en gratistime for positiv opplevelse neste gang jeg ble gravid. Ellers kjenner jeg smått bevegelse jeg også, veldig herlig og ikke til å ta feil av! Etter ultralyden på mandag var jeg helt sikker, for det var akkurat slik vi så det at jeg på en måte har kjent det pluss at jeg kjenner noe igjen fra lille blå Bare noen få kvelder den siste uken da, små dult og romestreringer. Men gleder meg masse til å kjenne mer bevegelse og masse spark osv!! Det må være en deilig følelse å kjenne slikt nå ) Åååh! Også har jeg tatt frem min angelsound og hørt herlige små hjertelyder der Ellers er jeg fremdeles kvalm, trøtt, sliten og utmattet... Men kaster ikke mer opp eller brekker meg hver dag, så satser på at det gir seg snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143414149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 20. juli 2011 #7 Del Skrevet 20. juli 2011 Wææ, ja tida flyr! hehe Jeg har ikke hatt noen ultralyder siden uke 12 nei, så blir spennende å se nurket imorra :) Var hos jordmor i uke 15 og fikk høre hjertelyd da, og det var såå fantastisk Hvis du har mulighet for en gratistime hos de jormødrene, så ville jeg absolutt gjort det! Alt som får en til å slappe av og nyte graviditeten er hjertelig velkomment hehe Åå så herlig at du kjenner liv allerede!! Det er så deilig å vite og kjenne at det er bra inni der! Jeg begynte nesten å grine da jeg skjønte første gang at det var spark jeg kjente, ble helt rørt jeg Nå gleder jeg meg bare til min kjære kan kjenne, har ikke helt gått opp for han at det er en baby i magen til tross for at det var planlagt pluss to ultralyder hehe. Får håpe kvalmen og det forsvinner snart, men gjør jo som regel det etter den magiske uka Jeg har enkelte matvarer (typ middager) som jeg brekker meg av, men skjer nesten ikke så kan ikke regnes helt med hehe ;D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143414250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 20. juli 2011 #8 Del Skrevet 20. juli 2011 Synes jeg har sett nicket ditt før... Du har kanskje vært innom forumet for habituell abort? Trist å høre at du også har mistet så mange ganger... Men denne gangen går det jo bra, jippi!! :-D har mistet fire ganger selv - MA før gutten vår (ca 5 uker, oppdaget 11+2), så etter gutten vår var det ny MA (ca 9 uker, oppdaget 12+1), en exu (6 uker) og en blæremola (9 uker). Har stått på blodfortynnende sprøyter dette svangerskapet, og hatt ultralyd hver 2. uke pluss en ekstra ultralyd pga blødninger. Klarer ikke helt å tro på at det skal gå bra denne gangen, men alt ser jo helt strålende ut! Så utrolig herlig å kjenne bevegelser, gleder meg til det selv. Har også bestilt en angelsound, håper den kommer i posten snart! Er du fornøyd med din? Jeg er redd for å bli mer bekymret hvis jeg ikke klarer å finne hjertelyden... Men det burde jo gå bra :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143415440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nelliik m/blå & rosa Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 20. juli 2011 Åååh, så spennende med ordinær ul i morgen da Miss flua!! Skal dere vite kjønn? Masse lykke til hvertfall ) Spennende! Og du er vel så heldig å kjenne spark og liv hver dag du Her er det jo bare sånn litt noen få kvelder, kansje 2-3 den siste uka, med romestrering og bevegelse. Veldig koselig da, men gleder meg til å kjenne masse Med førstemann kjente jeg liv rundt uke 15-16 for første gang, så er gøy å kunne kjenne det i uke 13 denne gang. Jeg er forresten 13 fullgåtte idag !! Og nå vet hele 10-11 stk det ) hihi.. Veldig fint å dele en glede, der statistikken er på vår side og den største fare/risiko er over! Hvor gammel er gutten din, Barbarella & frosken? Kansje vi var inne på samme type forumer den gang Min kom hvertfall i oktober 2008 Så det blir ca 3 år og 3 mnd mellom våre to, ganske greit det egentlig! Selv om "ønsket" var ca 2,5 - 3 år... Men ikke alt man kan planlegge eller bestemme. Selv om det går bra denne gangen og vi er fornøyd med den avstanden! :D Vi må tro det beste ))) Jeg har ikke blitt utredet for habituell abort eller noe, siden jeg ikke har mistet 3 ganger på rad og fordi den første SA`en etter at vi begynte å prøve i aug 10 ikke regnes som det direkte - men mer en biokjemisk abort. Eller "et snev av en graviditet" som gynekolgen sa heh... Syns ikke min angelsound er superbra, nei... Den har ikke display, så klarer ikke å se hvor mange hjerteslag i minuttet - og telle går jo nesten ikke ann da det går så fort Som en gallopperende hest!! Også tullet jeg meg borti min egen puls først, men den er jo suuperslow i forhold og ligger på hver sin side av lysken - der de to store hovedpulsårene ligger, så obs obs på dem Men ellers syns jeg det er veldig koselig å høre og utrolig gøy når hjerteslagene plutselig flytter på seg ) hihi. Da vet jeg at den lille koser seg og styrer på! Hørte først på den etter ultralyden på mandag, for har ikke turt før.. Regner med at jeg tar meg en lytt sammen med kjærestemann når vi legger oss i kveld Kooselig ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143415786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 21. juli 2011 #10 Del Skrevet 21. juli 2011 Vi ville vite kjønn, men tror du småtten ville vise seg frem? Næh så her er vi like uvitende som da vi gikk inn. Men den hadde det bra, alt så fint ut og jeg tror det blir en yogainstruktør etter stillingene å dømme uansett godt å se at alt er fint <3 Det er gøy når flere får vite, for meg gikk d mer opp for meg da nå vet de fleste det, her jeg bor får folk vite det ganske fort... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143417596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nelliik m/blå & rosa Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 22. juli 2011 Hehe, så typisk da! Med førstemann sa vi at vi ville vite kjønn hvis den lille visste seg selv og ikke var blyg - om den var det, ville vi ikke prøve flere forsøk på å finne ut Hahaha.. Men det hadde aldri jeg klart med min nysgjerrighet, og fikk vite på ordinær ultralyd den gang Og nå er det en stor gutt vi begynner å få som skal bli storebror <3 Tiden går helt utrolig fort, og det føles ikke lenge siden vi fikk han! Åå jah Og litt skummelt å dele det også... Iiii!! Men mest gøy, og veldig fint å dele en glede da! Nå i løpet av den 14. og 15. uken regner jeg med at de fleste nære og kjære, familie og omgangskrets får vite Også får jungeltelegrafen ta det etter den ordinære ultralyden ) Spennende tider, superspennende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143418538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 22. juli 2011 #12 Del Skrevet 22. juli 2011 Ja vi klarer rett og slett ikke å vente.. Så idag har jeg bestilt ultralyd til 10august men ser vi ikke da, så får vi heller vente hehe:) De ukene du er i nå så skjer det så mye syns jeg! Først at folk får vite, og så den ord. ul osv, så akkurat de ukene syns jeg gikk superfort!!:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143410651-125-en-fantastisk-3ultralyd-og-n%C3%A5-er-jeg-her-endelig-d/#findComment-143420112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå