Gå til innhold

Hva har dere kjøpt inn, hvor langt er dere på vei?

Anbefalte innlegg

Jeg føler av og til at jeg har stresset litt, og har kjøpt inn veldig mye veldig tidlig. Mens andre gang føler jeg at jeg er sent ute....Vil derfor høre hvor langt dere er kommet i graviditeten og i shoppingen :)

Fortsetter under...

Jeg er 22 uker og ikke kjøpt noe enda. Men bestilte vognen idag, får den i slutten av september :) Regner meg jeg handler det meste i sept/oktober av utstyr iaff. Blir vel litt kles shopping når høst/vintervarene kommer i butikken ;)

Jeg er i uke 23, har kjøpt søskenvogn som også kan/skal brukes som enkelvogn til den lille( baby jogger city select) TROLL stellebord med skuffer og masse oppbevaringsplass, ikke minst stelleplass uten å måtte stå på siden av strllebordet:) to lammeskinn, en korthåret, en lang. Bittegrann tøy foreløpig:) gulpekluter, og til å ha på puten/under hode til babyen. Medela pumpe, vippestol, sutt, bleier og kremer/såper/oljer. Smekker, dyne/pute etter søster som nå er to, samme med vugge, mye tøy, lekegrind og trappegrinder. Mangler navneskilt i tre, må finne navn først;) det jeg kom på nå:)

Jeg er i uke 22 og har kjøpt inn: kommode til å ha babyklær, noen babyklær, bæresele, bilete, badebalje,stellematte. Dette har vi fått låne: Sprinkelseng, Stor simo barnevogn, madrass til seng/dyne, Reise stol. Tror det var alt nå gjenstår det bare en barnevogn som man kan feste bilsete til( Britax) og div små ting som tåteflasker,brystpumpe,kluter og noen vinterklær :)

Annonse

Er 22+1, og har handlet inn stellekommode, en god del klær, dyne til seng og vogn, sengesett til seng og vogn, håndklær, kluter, gulpekluter, smekker og tepper. Har i tillegg fått låne en babygym og en ammepute av en venninde som ryddet hjemme.

Har handlet ekstremt lite, men allikvel så har jeg veldig mye liggende her:) Fått en del klær allerede av venninner, tanter og besteforeldre. Kjøpt et par plagg selv.

Seng vippestol og bilsete er i boks. Og kurv til de første mnd.

Stellebord kommer, gave fra besteforeldre.

Vogn skal kjøpes i september tenker jeg, den skal mamma være med og betale på.

De litt mindre tingene skal vi begynne med nå litt etter litt:)

Vi slipper ganske billig unna, har mange snille mennesker rundt oss:)

Jeg er 24+3 uker på vei :)

Jeg har stortsett alt fra jenta mi på 3 1/2 :) eneste jeg mangler er bilstol og en komode. + bleier, salver o.l. :)

men så har jeg ikke klart å dy meg, så har kjøpt noen søte små plagg til lille jenta i magen da :)

Jeg er 19 uker i morra, og vi har kjøpt vognpose, og bagdelen til vogna vi skal ha. Har også kjøpt inn litt klær, men ikke så mye. Babybjørn bæresele har vi fra førstemann, samt litt klær fra han. Og har kjøpt shampo og såpe til babyen. Vurderer om jeg skal besille vogn snart, og bilstol. Og stellekommode, og kleskommode må kjøpes inn. Er faktisk litt småstressa allerede, for jeg vet at tiden går fort, og jeg orker ikke gå på shopping som høygravid. Sliter med bekkenløsning allerede. :P

Tja, vi har alt utenom stellematte (til stellekommoden) og babycall... Vogn kjøpte vi for en mnd siden og det andre bruker vi opp igjen etter brødrene =)

Klær har jeg ikke gått gjennom enda, men tenker å sortere ut det som er slitt (for det blir faktisk litt slitt etter 2 barn som har brukt det) og gi bort (uff-konteiner) og kaste det som ikke er brukanes lenger.

Og når jeg får oversikt over klær så blir det å kjøpe inn litt nytt etterhvert...

Ellers er det noen småting som må gjøres på badet, få opp noen hyller til stelleting (over kommoden) skap til hånkler og div såper.... Kommoden blir jo full av klær og andre ting til babyen.

Er forresten uke 20 =)

22 uker og kun kjøpt inn noen få plagg på salg. Har to gutter fra før av så har alt av utstyr. Jente denne gangen så garderoben må skiftes. Har litt nøytralt som blir brukt på nytt.

Har ikke tenkt å kjøpe så mye heller. Regner med at vi får en del og så er det jo snart jul. Så prøver å ha is i magen og kjøpe minst mulig. Erfaringsmessig så blir det fort mye klær.

Utenom klær så må vi kjøpe inn smukker og flasker (regner med at det blir delamming denne gangen også). Men, ingen hast ennå...

Annonse

Oooooooooooooooooooooooooooj!!! Er i uke 18 og har ikke kjøpt noenting! Er førstegangs og må ha ALT av utstyr:) Skal på ordinær ul 3 august, får vite kjønn og om alt er ok da....så etter det blir det nok shopping, tenker jeg:)

Er barre 15 +1 men har så lyst og kjøpe. Men det er fortidlikt. Har bestemt vogn og det er SIMO Special Edition med alt utstyr. Noen som veit om det er ventetid på vogna ?

Er så sjuk til og sjoppe men er redd om det skulle sje noko.

Vi kjøpte vogn idag, 14 + 4. Egentlig synes jeg det er for tidlig, men vi kom over en kjempefin vogn en halv time fra der vi bor til en god pris, så da slo vi til! =)

Ellers har vi litt fra før =)

Jeg er 21 uker på vei og har handlet inn alt utenom stellebord. Har heller ikke så veldig mange klær enda..

Vi kjøpte det meste av babyutstyr for noen uker siden da babybutikken på nærmeste kjøpesenter skulle legge ned, så var 70 % på mesteparten :) Har også arvet noe.. :)

vi venter en i desember, er 21 uker i dag..

har en på 2 år fra før, men har kjøpt vogn, ammepute og to sett sengklær.. skal kjøpe stellekommode, seng og madrass, nytt trekk på bilstolen, nye kluter og håndklær osv neste uke og utover..

siden vi venter desemberbaby ser ikke jeg helt vitsen med å kjøpe noe sommertøy enda, og skal vente på devold sin vinterkolleksjon før vi kjøper klær.. er så fornøyd med den doble baby-ulla at vi ikke trenger noe mer de første måndene.. (er ikke fan av stive og kule klær til nyfødde, komfort er det aller viktigste syns jeg, og da er ull lik gull!)

Er i uke 19, og har denne uken kjøpt inn en bukse, en cardigan, et nytt par sko... Åja, du mente til babyen??? Hihi.. Har ikke kjøpt en ting, og tror ikke jeg skal det heller. Har alt etter førstemann, pluss at man får jo så mye stæsj første tiden uansett. Eller forresten, må jo kjøpe noen ammeinnlegg og slikt når det nærmer seg, men det er jo et hav av tid til enda.

Heisann,

på besøk fra 3.trimester her.

Vi bestilte vogn i april, og den kom ikke før i juni/juli (venter fortsatt på en del til vognene, som ikke er komt!) Så mitt tips er i alle fall å være tidlig ute med å bestemme seg for/bestille vogn dersom dere ønsker noe spesielt.

Jeg har termin 1.september, og hadde nok stresset mye dersom jeg hadde vært senere ute med barnevognen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...