Gå til innhold

1.trimester er som en berg og dalbane..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4+5 i dag, testet positivt allerede for 8 dager siden. Først var jeg ekstatisk over å få positive tester, det er jeg selvsagt enda men tenker mer på alt som kan gå galt.. Noen eksempler:

- Var ikke puppene ømmere i går enn i dag?? Tenk om HCG nivået ikke stiger som det skal..

- Hva er disse murringene i magen, tenk om det er en begynnende SA?

- Hvordan skal jeg klare å holde graviditeten skjult noen uker til? Ser allerede kjempetrøtt ut og kvalmen er såvidt begynt å komme.

- Hvordan vil folk reagere på graviditeten?

- Tenk om jeg mister og må bruke 6 mnd til før det klaffer som denne gangen?

Skulle ønske jeg kunne spole tida frem til uke 12.. Noen som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, høres veldig kjent ut, spesielt når man leser statistikk over hvor vanlig det er med SA. Jeg hadde en tidlig SA i juni, etter å ha prøvd i 6 mnd (var vel heller en kjemisk graviditet). Men så gikk det 2 uker, på første eggløsning var det klaff igjen, så det trenger ikke gå like lang tid å bli gravid.

Men det går nok bra, hjelper ikke bekymre seg uansett. Det som skjer det skjer, og man må være glad for at man kan bli gravid, så får man heller bare prøve igjen :)

er enig i at de første 12 ukene er veeeldig lange. Men så bruker vi fortelle det til nærmeste familie og bestevenner ganske tidlig uansett, er så mye enklere...

Skrevet

Heia, Jeg kunne like gjerne skrevet dette innlegget selv! Denne ventetiden er helt utholdbar!! Samtidig villle jeg ikke vert foruten den, for har venta lenge på dette øyeblikket:) Men skriver under på at det går fra en glede en dag, til verdens største bekymring den ande timen! Fatter ikke at normale gravide klarer å konsentrere seg på arbeid eg, i hele 9 md av dette her!!! Jeg holde på å gå tullerusk! Har nå nedtelling til ferie, og håper derfor at de neste 14 dager vil fly avgårde slik at det kan nærme seg midtveis i 1 trimester iallfall.... Tikk takk, tikk takk

Lykke til oss alle her i 1 trimester!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...