Gå til innhold

Hvor gamle var/er barna dine når de lærte å tørke seg i rompa? (u/t)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ca 4,5 år akkurat begge de to eldste. Minstegutten på akkurat 4 år har vi så vidt begynt å øve litt med. Vi ventet/venter kanskje litt lenge, men jeg følte ikke de var nøye nok før de var så gamle.

Min sønn var ca. 4,5 år da han begynte å tørke seg selv. I begynnelsen tørket han også så vi over, da han hadde klart å tørke seg ordentlig uten at vi måtte tørke etterpå noen ganger så fikk han ansvaret selv.

Nå er han 5 år og det er mange av hans jevnaldre (vennene hans) som ikke tørker seg selv. Synes det er litt rart å tørke hans 5 år gamle venner i rompa når de har bæsjet her siden jeg ikke har gjort det på han det siste halve året.

vi begynte å kreve at hun skulle øve/prøve fra hun fylte 3 år. Da pleide vi å la henne tørke litt først og så tørket vi en gang til slutt så vi var sikre på at det var tørket godt nok. Fra 3,5 år har hun klart det bra alene.

Storebror var 5 før han i det hele tatt ville det selv...

Lillebror gjør det nå (ikke hver gang, men oftere og oftere) og han er 4 år =) Men det går litt mer dopapir for tiden merker vi =)

Annonse

3-4 år, kanskje?

Husker ikke helt, men han er 5 år nå, og har tørket seg selv i en evighet.

Jeg synes det er ufattelig ekkelt å tørke unger som nærmer seg skolealderen i rompa.

Det er jo klart at det ikke nødvendigvis blir helt rent den første tiden, men det vil det jo ikke bli om man venter aldri så lenge.

Vi gav ham våtservietter å tørke seg med den første tiden, og så dusjet han hver kveld. Ikke noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...