Gå til innhold

Hvor flinke er dere til å leve etter budsjett??

Anbefalte innlegg

I dette dårlige veret så sitter jeg inne å jobber litt med Familiens Budsjett.

Har opprettet flere kontoer i nettbanken for å ha best mulig oversikt over økonomien.

Hvor "flinke" er dere til å leve etter budsjett, eller har dere såpass stor inntekt at dere alltid har penger uansett?

I vår situasjon hvor begge har vert gift før og har gammel "dritt gjeld" og en av oss i tillegg er ufør, så kreves det å ta tak om økonomien...kjedelig,men nødvendig. Jeg er iallefall blitt mye mer økonomisk pga vi har satt opp et budsjett...

Fortsetter under...

jeg vil si ganske flink. Det er igrunn en vane, når man bare slutter å synes synd på seg selv og tro at man kjøper lykke, så trenger man det ikke. Jeg kjøper nesten aldri bøker og blad, arver litt av svigermor, og bruker biblioteket flittig. Om man er bevisst på å ikke handle klær har man mange skatter i skapet når man bare kikker etter.

Men budsjettet må være realistisk også, eller så går det ikke.

Kloke ord Hufsla. Det med å tro man kan kjøpe lykke. Både jeg og sambo opplevde tøffe skilsmisser der vi var langt nede i etterkant- og nettopp prøvde kjøpe oss lykkelig. Noe vi får svi for i dag...men vi tar tak og har hverandre som betyr så mye, mye mer....

Har laget et realistisk budsjett nå:)

Jeg setter opp budsjett og jeg følger dette stort sett. I år bestemte jeg meg for å gjøre noe med forbruket mitt å spare mer. Dette har gått over all forventning. Mye enklere å droppe shoppingen enn jeg hadde trodd:) Stor motivasjon å se sparekontoen øke evt. se gjeld minke:)

Vi driver på og bygger oss opp en bufferkonto slik at vi har penger i bakhånd hvis det skulle oppstå noe. Vi har begge tomme kontoer på slutten av mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...