Gå til innhold

Stikkende smerter!!

Anbefalte innlegg

Er i uke 10+4 i dag, ut i fra egen beregning. Da jeg våknet i dag tidlig og strekte kroppen min fikk jeg en vond, stikkende smerte på venstre side nederst i magen. Det kjente ut som om jeg fikk strekk i noe og fikk en stikkende følelse. Opplevde akkurat det samme nå for noen minutter siden når jeg nøs. Er en strekkende, stikkende følelse og kjennes ut som noe skal løsne der inne..

Jeg kjenner jeg blir redd. Hadde en tidlig SA i desember, og vil ikke oppleve den følelsen igjen..Har lest at man kan ha slike stikkende følelser i uke 8, men jeg er jo kommet lengere enn det.

HJELP!!! Er det noen andre som har opplevd dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143409792-stikkende-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar! Ja det er flere som har sagt det er livmoren som strekker seg så skal prøve å slå meg til ro med det ;-) kjenner jo ingenting så lenge jeg ligger så alt er sikkert bra med bitteliten <3 man er jo så ekstra bekymret nå de første ukene og enhver murring skaper kaos innvendig ;-)

Er 10+3 i dag og har akkurat det samme. Hadde det forrige gang også, og kjente det for første gang i dag. Jækla ubehagelig! Det er ligamentene ("opphenget") til livmoren, sansynligvis. Det er fryktelig smertefult når de blir dratt i og jeg kjenner også nå at livmoren presser ekstra på blæra og alt. Er like før den popper opp over skambenet nå ;-)

Murringer, strekksmerter og stikninger er helt normalt!

Du er sikkert også klar over at nå som du er over 10 uker, så er alle store organer dannet og faren for spontanabort svært redusert. Det er ikke lenger et embryo, men et foster :-)

Tusen hjertelig takk for svar. Det er godt det er flere som har hatt samme opplevelse, kjenner det gjør meg litt roligere.

Var på tidlig UL i uke 8, og da så jeg det lille hjerte slå, men vet at det fortsatt kan stoppe opp.. Skal på ny UL i uke 13.. Gleder meg til det:O))

Jeg er 8 uker på vei, og har det akkurat på samme viset! :) Det river nede i magen av og til når jeg nyser, eller reiser meg fort. Det skal visst være ganske vanlig ja :) I morgen skal jeg på UL, og gleder meg veldig til å på en måte "få bekrefta" liv inni magen :)

Annonse

Hvis det er noen trøst så hadde jeg slike stikninger i hele mitt første svangerskap. Var som en kniv som kjørte inn i magen,.

Det kunne være når jeg reiste meg etter å ha sittet lenger, når jeg gikk ut av bilen, og mange andre situasjoner.

Var litt bedre i det 2. svangerskapet, men fremdeles mye...

Vicky88, masse lykke til i dag med din UL. Det er en stor lykke å se at det er liv der inne:O)) Hjerte slår som bare det<3

HUff, jeg håper jeg slipper å ha det igjennom hele svangerskapet, men godt å høre at det er flere som har det og at det er normalt..Det er jo mye som skjer der inne i denne tiden. Det vokser i ganske stor fart og da blir det vel litt smerter..

Skal på ny UL om tre uker, kan ikke vente på å få se om alt fortsatt er bra der inne:O))

Hmmm tror dere man kan se kjønn i uke 13 ??...

Da var det unnagjort :D Og for en opplevelse det var å se det lille hjertet slå! Og så tydelig det var! :) Var ingen tvil om at det var liv der for å si det sånn! :) Når jeg var der sa jordmora at hun kunne se kjønnet etter ca 12+4 :) Så jeg vil nok tilbake å se etter det også ;) Veldig kjekt å virkelig få se at det vokser noe inni meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...