Gå til innhold

Hvordan finansierer DU/dere barnevogn/utstyr kjøp?? Vogn til 6000-12000? Sparer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var studenter når førstemann kom, og kjøpte vogn og bilstol på Finn.no til 500,- og 400,- Det var fint og nesten ubrukt. Arvet seng, og klær fikk vi av shoppingglade bestemødre:) Vi hadde vel en ganske nøktern utstyrspark, men lillejenta har blitt en frisk og fin treåring allikevel:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har arva alt av utstyr fra søsteren min. Når bilstolen ble for liten fikk vi ny av svigerforeldrene mine. Har arva masse klær av en venninne pluss at vi har fått en haug med klær fra arbeidkollegaer, venner, søsken,besteforeldre, venninner av farmoren til ungen. Tror vi bare har brukt rundt 1000 kr til nå på utstyr og klær til babyen min og han er 7 mnd nå.

Skrevet

Tenker ikkje penger når jeg handler til barnet som kommer. Koste la det koste vil. Men sliter ikkje med økonomien så vi har 30 000 kr pr mnd og rutle med når alt er betalt.

Skrevet

Har ikke tenkt så mye på det egentlig! Til første mann lånte vi vogn, men kjøpte bag til bil. Vi kjøpte et brukt seng og lånte stellebord. I prinsippet behøver man jo ikke mer enn ei seng/vogge, vogn, stellebord, en stamp til bading og litt klær..... Ting som stol, vippestol osv kan jo kjøpes ettehvert!

I tilegg er det jo viktig med en sikker bilstol! Den får vi leie på helsestasjonen for 50 kr mnd. Når barnet er over 9 kg, kjøper vi et som kan vare leng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...