Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg ble gravid (i uke 23 nå) så jeg for meg at jeg skulle få en enorm matlyst! Denne har helt uteblitt! Det er selvfølgelig ikke noe galt i det, men alle jeg kjenner har opplevd det motsatte - altså å få ekstrem god matlyst. Er det noen andre som har det slik? Jeg har forøvrig vært i kjempefin form. Ikke vært kvalm eller egentlig hatt noe særlige symptomer på graviditet. Eneste er at jeg blir superfort mett. I tillegg mistet jeg totalt lysten på all usunn mat. Jeg har alltid spist mye godterier, pizza etc. fordi jeg er ekstremt glad i å kose meg. Skikkelig cocaholiker og ppsimax elsker. Gjerne 4 halvlitere til dagen... I og med at jeg har trent mye har jeg alltid vært slank og og treningen har jo gjort at vekten min har vært stabil. Men etter jeg ble gravid har jeg mistet hele godterilysten min. Synes dette er nesten litt fasinerende....graviditeten har gjort at jeg er blitt "sunn". Hadde jeg hatt godterilyst hadde jeg spist det selv om jeg var gravid, men jeg orker ikke spise noe som ikke "frister". For barnet og meg selv er dette jo bare positivt - men lurer på om det er noen andre som også opplever dette? Hadde noen fortalt meg at jeg en dag ikke skulle ha "lyst" på cola hadde jeg ledd.....men sånn er det nå.

Fortsetter under...

Opplever akkurat det samme som deg... Er i uke 16, og spiser ektremt lite i fohold til hva jeg pleide. Lite godterier, orker ikke tanken på å spise kjøtt (!!), cola smaker rart osv. Er jo kjempebra det altså... Men jeg syns det er rart, for jeg er egentlig ekstremt glad i mat. :op

En venninne av meg begynte å snakke om at dette var typisk for de som skulle få gutt. Vel... Det får vi vel se på den ordinære UL om halvannen uke.

Med nummer 1 hadde jeg det akkurat slik du beskriver. Maten smakte ikke.... godteskåla ble stående så lenge på bordet at jeg til slutt kastet det i søppelet (og jeg som er sjokoman). Husker at jeg syntes fiskeboller var det beste som fantes, fordi det smakte akkurat som forventet.... ingenting! Taco orket jeg bare ikke. Det ble ein gutt.

Med nummer 2 så var også matlysten dårlig, men suget etter søtsaker kom sakte med sikkert tilbake så var på ingen måte like ekstrem som med førstemann. Det ble også en gutt....

Er nå gravid med nummer 3 og har dårlig matlyst denne gangen også, men søtsuget er der. Blir fort mett så blir jo begrensede mengder med søtsaker, samt at jeg også prøver å begrense det selv. Denne gangen venter vi jente...

Under begge de to første svangerskapene la jeg lite på meg (6 kg og 4,5 kg), og ligger foreløpig an til å legge lite på meg denne gangen også. Det er jo positivt :)

Spiser mindre enn normalt da jeg blir mett med en gang.... så tvinger meg til å spise litt til hver gang for vet at jeg trenger det.

Om det er noen trøst så kommer du nok til å få lyst på både søtsaker og cola igjen når svangerskapet er over.

Har heller iingen matlyst. Er 24 uker nå og jeg må tvinge i meg en brødskive til frokost og en til lunsj. Spiser middag en liten posjon, helst fisk. Jordbær syntes jeg smaker godt og Cola med sitron og isbiter. Vet ikke hvem som bor der inne, men har egentlig ingen syntomer på at jeg er gravid unntatt megen som vokser. Ikke kvalm eller noenting.

Prøvde meg på et glass cola i går kveld, som i mine øyne er ingenting sammenlignet med den mengden jeg bruker å bøtte ned....hele magen ble opplåst og babyen (det er en jente) begynte å sparke voldsomt etter 5 minutter. Hun bruker alltid å sparke hver morgen klokken halv ni og klokken 11 på kvelden...tror hun fikk litt sukkerkick faktisk. Det smakte i hvert fall ikke som før så håper den gode colasmaken kommer tilbake igjen etter hun er poppet ut :) Til frokost i dag, 2 knekkebrød uten noe på....nammmmmm.....!!!!

Du la ikke særlig mye på deg i svangerskapet ser jeg! Hva sa jordmora da? Var det ikke litt for lite synes hun?

Ingen av jordmødrene jeg har hatt har vært spesielt opptatt av vekten. Magen har vokst fint og SF-målene har vært over gjennomsnittet med alle tre (men innenfor normalen).

Er nå -1kg i forhold til startvekt, 22 uker. Jordmor kommenterte bare at vekten gikk rette veien (på vei oppover). Begge guttene har vært bra store når de har blitt født så ikke bekymret i det hele tatt (mellom 3,6kg og 3,9 begge to).

Ikke vært kvalm eller dårlig i noen av svangerskapene, bare dårlig matlyst og mindre sukkersug. Tar av i starten for så å legge på meg litt etterhvert... og når babyen er ute så er jeg noen kilo minus i forhold til startvekta :) Så egentlig en 9 mnd lang slankekur for meg å være gravid (men på mystisk vis så kommer kiloene snikende på igjen når permisjonen er ferdig).

Tro meg, colasmaken kommer nok tilbake :)

Annonse

Jeg har også dårlig matlyst. Er i uke 18 og kastet i og for seg opp to ganger forrige uke, og har fortsatt morgenkvalme. Har vært helt vanvittig kvalm og utslått, men heldigvis bedre nå.

Spiste også smååååå porsjoner frem til uke 16, litt bedre nå. Men klarer kun en brødskive av gangen. Godteri og sjokolade var også heeeelt ut, men det har tatt seg opp igjen;)

Fikset ikke kjøtt overhodet, kan spise små mengder nå.

Har aldri likt brus, drikker vann:)

Har også gått opp 11 kilo, takket være soffasliting frem til uke 12 med konstant spising grunnet kvalme:(

Men shit au, lillegull er aktiv og har det flott....og alt er verdt det:)

Jeg har også dårlig matlyst. Er i uke 18 og kastet i og for seg opp to ganger forrige uke, og har fortsatt morgenkvalme. Har vært helt vanvittig kvalm og utslått, men heldigvis bedre nå.

Spiste også smååååå porsjoner frem til uke 16, litt bedre nå. Men klarer kun en brødskive av gangen. Godteri og sjokolade var også heeeelt ut, men det har tatt seg opp igjen;)

Fikset ikke kjøtt overhodet, kan spise små mengder nå.

Har aldri likt brus, drikker vann:)

Har også gått opp 11 kilo, takket være soffasliting frem til uke 12 med konstant spising grunnet kvalme:(

Men shit au, lillegull er aktiv og har det flott....og alt er verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...