Gå til innhold

hei tjukkeboller, hva spiser dere?? :)

Anbefalte innlegg

sikter til de heldige gravide altså !;)

jeg har kun sansen for brødskiver og eplejuice om dagen, absolutt ingenting annet frister... søtsaker brus og varmmat får mg til å vemmes bare ved tanken.. er ikke noe spesielt hyperkvalm, bare litt småuggen..

men skulle ønskee jg higet etter andre ting enn brødskiver.. er noe jg sjeldent spise til vanlig...men nå er det det absolutt eneste jeg vil ha :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143409299-hei-tjukkeboller-hva-spiser-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er min tredje, og i dette svangerskapet har jeg et usunt svangerskap, desverre. med min nr 2 hadde jeg dilla på epler, knekkebrød og isbiter, men nå er det colabokser jeg ikke klarer meg uten. Har veldig lyst på søtsaker hele tiden.. :( Så jeg spiser en brødskive med nugatthi på morgenen, og en frukt til lunch. så er det litt middag, om det frister. så spiser jeg potetgull på kvelden.. huff.. Jeg må ta meg sammen!!!

Prøver å holde meg til sunne vaner. Men for tia er det sjokolade kroppen vil ha... Prøver å la det være, men skeier litt ut ja:)

Og akkurat no spiste jeg opp da 20 ostepopene som lå igjen etter min mann fra i går kveld;) Namm...

Men går mye i skiver, ja, med jordbær på.

Jeg spiser alt mulig, som jeg gjorde før jeg ble gravid. Relativt sunn hverdagsmat i form av brødskiver, havregrøt, middagsmat med grønt, frukt og frukt.

Det usunne jeg spiser er søt yoghurt (med kirsebærsmak, har helt dilla), rosinboller, brus, noe godteri og sjokolade, is og rømmegrøt. Og Solfrokost da - shit så mye sukker det er i Solfrokost, nesten godteri til frokost!

Og som erstatning for alkoholholdig drikke kjøper jeg dyre juicer (f.eks. Eplenektar fra Telemark på 3 liters papp, den er veldig god!) eller lager meg smoothie. Synes det er helt greit å bruke litt penger på sånt, ettersom vinen jeg hadde kjøpt hvis jeg ikke var gravid er mye dyrere.

Har fått avsmak på brød, knekkebrød, kavring og andre ting jeg spiste før jeg ble gravid. Jeg er i 7. uke og ikke kvalm, men veldig uggen og i tillegg kjempeforstoppet.

Eneste jeg har lyst på er varmmat og iskrem/yoghurt og godteri, spiser enten havregrøt eller yoghurt til frokost, og vanlig middag (så vanlig den kan bli når alt skal være stekt til skosåle, holder meg stort sett til fisk og kylling pga dette). Prøver å holde meg unna godteri pga forstoppelsen, og lesser på med grønnsaker for å holde fiberinnholdet oppe nå som jeg ikke orker tanken på brød.

Annonse

Jeg ikke tykking men heller ikke tynn. men i dag har jeg spist frokost en skive med kremost naturell og vossafår

lunsj en halv pizzeria pasta kjøttdeig og tomatsuas,

til mellom mat har jeg spist jorbær og ostepopp.

Til middag skal jeg ha koktskinke, poteter, bri\okkolie og smør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...