VerpesjukeMaya Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Hei! Jeg har en sønn på 4 og en halv måned og jeg er gravid i 9. uke. D.v.s at neste unge kommer når mitt første barn er 11 måneder gammel. Jeg syns det hadde vært gøy å ha noen andre å skravle med som er i samme situasjon som meg. Selvom det er barn nr. 2, har man jo fortsatt mye man lurer på ;-) Hilsen Maya, lille Jacob og spørsmålstegnet i magen.
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Hadde dette vært for syv år siden kunne jeg sagt ja, men mine pseudotvillinger blitt ganske så store nå, 6 og 7 år Ville egentlig bare si at du har masse å glede deg til, jeg har bare gode erfaringer med å ha to så tette, er 16 mnd i mellom mine to. De er veldig avhengige av hverandre, vil dele soverom selvom de ikke må, og savner hverandre veldig fort, selvom de begge er enige i at det er godt å være litt hver for seg også
VerpesjukeMaya Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2011 Tusen takk for svar! Jeg gleder meg kjempemasse, selvom jeg har flere bekymringer når det gjelder barnets tilstand med nr. 2. Det har jeg hørt er ganske vanlig. Jeg tror at jo tettere unga kommer, jo mere knyttet blir de til hverandre. Jeg har selv en bror som er 4 år yngre enn meg, men det hadde nok vært lettere når vi var små hvis vi hadde færre år imellom oss. Lykke til med den nye babyen! Jeg har termin i februar, så vi er ikke så langt unna hverandre ;-)
dutta*2 Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Hei på deg! Jeg har en sønn på 7 1/2 måned og jeg er et sted rundt uke 7-9. Skal på UL i neste uke for å stadfeste dette litt mer nøyaktig. Min eldste vil da være rundt 15 måneder. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gang (med forrige gang sterkt i minne).
tingeling*** Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Hei, jenta mi er 6 mnd. og jeg er 9 uker på vei. Blir ca. 13 mnd imellom dem:) Har termin i slutten av februar. Jeg kjenner at det er litt slitsomt innimellom med kvalme og trøttheten kombinert med ei lita snuppe. Men det går jo, prøver å duppe litt når lillemor sover. Har dere begynt å tenke på hvilken vogn? Vi kommer til å gå for ei søskenvogn med mulighet for bagdel. Det er en spennende tid framover;)
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Her også blir det tett Guttorm er 5 månder nå, og jeg er 6+6 på vei Blir i underkant av 13 månder mellom Er noe slitsomt å kombinere trøtthet og guttungen, spasielt da han kun sover i 5-10 min av gangen på dagtid. På natt sover han jo rundt 8-12 timer, men merker at det ikke hjelper meg stort, kl 14 på dagen (sånn ca) så er jeg utslått. Vi har en søskenvogn allerede, da vi ventet tvillinger i 2009, den står oppbevart hos svigers. Er så ungene kan ligge så nær normal liggestilling som vi kommer, og er med softbagg til den, så får vi se ann. Hvis ikke bruker jeg nok noe penger på en bedre vogn etter testing, om vi ikke føler oss fornøyd med den
dutta*2 Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 Vi har sett litt på Carena double swing. Der kan man ha bag del på side og sportsdel på andre side. Adskilte sportsdeler og kallesjer er et minimumskrav hos oss...
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Kjenner meg igjen i det å bekymre seg mer med nr to, med førstemann så levde jeg nok på en lykkesky som overskygget alt av bekymringer Med nr to var jeg på ul i uke 8 fordi jeg var så redd for at noe var i veien, litt redd for at det blir en tidlig ul denne gangen også, bekymringene har ikke blitt mindre third time around Tusen takk for det, og det samme til deg Blir ikke mange ukene mellom oss nei
VerpesjukeMaya Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg fikk ul i uke 13 sist, og tror jeg skal be om det samme nå. Utrolig vond følelse å bekymre seg for mye. Men som regel går det jo bra, og som mamma sier: Man blir så glad i ungen sin uansett hva som måtte være feil. Gi meg en oppdatering på hvordan det går underveis, da. Lykke til!
VerpesjukeMaya Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2011 Hehe. Den ser jeg du ;-) Jeg hadde syns det vært mere rart hvis du ikke hadde vært spent ;-) Jeg vet ikke med deg, men forrige gang telte jeg uker og dager når jeg gikk gravid. Nå tenker jeg ikke så mye på det, for jeg nyter tiden med lillegutt og svangerskapspermisjon. Nå bekymrer jeg meg mest for hva folk kommer til å si på jobben.. Men er det noen andre som har mere vondt i magen denne gangen? Jeg hadde ikke det forrige gang, så jeg er litt bekymret for at noe skal være feil. Samtidig tenker jeg at livmora fortsatt er sliten etter forrige gang og at det kanskje er derfor.... Takk for svar!
VerpesjukeMaya Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2011 Denne var ment til Siljedutta*2
VerpesjukeMaya Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. juli 2011 Hehe ;-) Det er godt at det ikke bare er meg som er trøtt og kvalm. Kan ikke huske at jeg var så kvalm sist, men jeg husker at jeg sov i 2 måneder. Det tar litt mere på denne gangen. Jeg har sett litt på tvillingvogner. Og jeg har bestemt meg for en ting, og det er å aldri kjøpe vogn via nett igjen. Vogna vi har nå ble det, og den er så tung på alle mulige måter. Også lurer jeg litt på Easywalker selvom den er ganske dyr. Har sett at den er lett å bære, lett å trille, muligheter for bager, eller sitting osv...
To tette + snart ei med flette Skrevet 19. juli 2011 #13 Skrevet 19. juli 2011 Uff ja, det er guffent...men ukene går fort, så blir nok ikke så lenge til vi (forhåpentligvis) er litt mindre bekymret, hjelper følt mye å se den lille klumpen i magen Selvfølgelig blir man glad i barna sine, uansett, er mer bekymret for at det ikke skal gå veien jeg da.... Så klart skal jeg holde deg oppdatert, hehe, er ikke vanskelig å be sånn sett Tusen takk, og det samme til deg, blir nok fint det her
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 19. juli 2011 #14 Skrevet 19. juli 2011 Er mer smerter her også, ringte jordmor om det i dag, da det føles litt skremende at det er slik. Jordmor sa at siden det er under et år siden fødsel (hos meg 5 månder) så regnes det med mer smerter, da kroppen fortsatt ikke er "helt seg selv" etter fødselen, og nå strider den litt, da den plutserlig skal utvikle seg i forhold til nytt svangerskap, før den er "bra igjen" etter forige. Så stikksmerter og murringer kjennes mye bedre, og kan gjøre mye vondere også.
VerpesjukeMaya Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 20. juli 2011 Å det var utrolig godt å høre!!! Da kan jeg slappe litt mere av! Dette var fint å vite rett før vi reiser på ferie! Tusen takk!
dutta*2 Skrevet 20. juli 2011 #16 Skrevet 20. juli 2011 Jeg tellet dager og uker denne gangen også, men jeg prøver å skrive en kort dagbok som jeg gjorde sist. Den er mest ukes basert. Spenningen er vel hva folk på jobben og hva venner kommer til å si, besteforeldrene fikk tette barn selv så de tror jeg ikke vil rynke så mye på nesen. Vi giftet oss 2.juli, akkurat da viste jeg ikke at jeg var gravid så det ble litt av et alkorush akkurat denne dagen, er usikker på hva det vil ha å si for den lille, men jeg har ikke drukket noe hverken i perioden før eller etter. Det er utrolig sjeldent at jeg i det hele tatt tar meg et glass vin så jeg håper på det meste. Av meg og mannen er det han som er bekymret, jeg er mer opptatt av å kose meg/oss. Er veldig spent på hvordan junior stiller opp mot den nye babyen. Førstefødte tror jeg alltid vil være litt spesiell, men jeg håper ikke junior blir stilt i skyggen av den nye babyen. Smertene i magen forklarte jordmor at var fordi livmoren nå har jobbet tett med å trekke seg sammen til normal størrelse og at den nå må tilbake til utvidelse som den var før. Dette vil merkes litt mer enn første gang på grunn av tettheten mente hun. Noen av oss kan vel holde kontakten videre for å se hvordan dette går med oss alle. Artig når det er flere i samme situasjon.
Sjakai Skrevet 20. juli 2011 #17 Skrevet 20. juli 2011 Har en gutt på 10 mnd, og er nå ca 5-6 uker på vei med barn nr 3. (har også en jente fra før, men hun er 11 år). Fant ut i går at jeg er gravid igjen, og jeg og sambo er overlykkelig. Vi hadde planer om å vente en stund med nestemann, men det ble som det ble, og vi gleder oss kjempemye :-) Blir kjekt å ha to tette, håper på at de vokser opp som gode venner og får det kjekt sammen :-) Jeg har også merket sterkere smerter denne gang, men etter å ha lest innleggene i denne tråden kan jeg slappe av og "nyte" det som skjer i kroppen :-) Men jeg må si at jeg gruer meg veldig til fødselen denne gang. Da jeg fikk datteren min gikk det veldig greit, men da jeg fødte nr 2 trodde jeg hele kroppen skulle vrenges- det var helt forferdelig. Og så gikk det fort og jeg fikk ingenting smertestillende, jeg var absolutt ikke forberedt på en slik fødsel når det gikk så fint første gang.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2011 #18 Skrevet 21. juli 2011 Heisannn:) Har en gutt som akkurat fyllte et år og jeg er nå i uke 28/29. (har jente og gutt i tenårene fra før). Venter jente denne gangen. Det vil bli 14-15mnd mellom disse 2. Dette sv.skapet har vært det enkleste da jeg ikke har vært så plaget med bekkenet denne gangen, men har myyye sterke kynnere og vonde strekk og stikksmerter innimellom. Slet med hodepine frem til uke 23, men kvalme kun frem til uke 14 (kvalm en sjelden gang nå også). Har vært kvalm ut sv.skapet med de andre 3. Gutten på 1 år er en turbounge som var tidlig ute med alt og sover lite så merker jeg sliter litt med tretthet ja. I tillegg er det mange jeksler på gang og det resulterer i dårlig søvn/leggetid på kvelden. Men jeg gleder meg til å gi han et søsken, tenk hvor mye glede de får av hverandre etterhvert:) Har kjøpt carena double swing med hardbag utenom. Den har fått lufthjul og er visst bestselger blandt søskenvogner her på sørlandet. Fikk den for 3000 kr + bag og regntrekk+ fotposer. Alt under 5000:) Har jo i tillegg en simo kombi, loola trille med adapter og som kan brukes i begge retninger og en emmaljunga scooter. Ja har vogndilla hehe. Lykke til alle sammen. Vi får dele erfaringer etterhvert:) Klemmer fra meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå