Gå til innhold

Graviditet og humira

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å bli gravid når man går på medisinen humira?

Har dere evt. gått på medisiner de første mnd av graviditeten eller har dere sluttet helt i forkant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skulle egentlig begynne på det,men det var ikke forsket så mye på det ved graviditet så da begynnte jeg på noe annet.

med det blir vel som remikade, det sies jo at det ikke skal være skadelig for fosteret.

Skrevet

Har gått på remicade tidligere, og sluttet på det før jeg ble gravid. Denne gangen mener legen min at det er forsvarlig å gå på humira i første halvdel av sv.skapet, men jeg er litt skeptisk... Vanskelig valg...

Skrevet

ja det er liksom ikke lett. jeg har ikke hatt noe virkning av remicade så jeg går nå på PuriNethol. Synes det er så skummelt å ta dette og gå på det når man blir gravid. Men enn må liksom stole på når de sier at det ikke er noe farlig for barnet :)

men hvis det ikke er noe farlig,hvorfor kan du da ikke gå på det gjennom hele sv.skapet? det synes jeg er litt rart :S

Skrevet

Forstod det slik at imunforsvaret til barnet ikke er dannet / aktivert i begynnelsen av sv.skapet og at barnet derfor ikke påvirkes. Siden humira er en medisin som setter ut en bit av imunforsvaret er det ikke ønskelig at barnet rammes av dette lenger ut i svangerskapet.

Skrevet

ok,skjønner. men det samme gjør det jeg går på å, altså setter ned imunforsvaret. kanskje det ikke blir på samme måte? nei nå må jeg ta en snakk med legen min hehe.

ikke er det lett å lage barn, men det skal alltid være litt ekstra å bekymre seg for på toppen av kaka :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...