Gå til innhold

Kan jeg be de ta fostervannet mitt? orker ikke mer!

Anbefalte innlegg

Nå orker jeg ikke mer!!!

Etter mange uker med hyppige vonde kynner/maserier som har gitt lite effekt er jeg nå helt utslitt før fødselen. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette og fortsatt være en oppegående mor for snart 4 barn!

Lurer derfor på om jeg kan be om å at de tar vannet for å sette fart på sakene. Jeg har noen dager til termin, men tanken på å gå over nå er helt uuholdelig.

veldig glad for svar eller egne erfaringer!

Fortsetter under...

Tja, du kan jo selvfølgelig be dem om det, men de kommer neppe til å gjøre det hvis det ikke er medisinske årsaker til det. Så lenge babyen din har det fint lar de den nok være der den er til den selv bestemmer seg for å komme ut.

Fin øvelse på å være sliten når du har bestemt deg for å ha fire barn.

For at de skal kunne ta vannet må du være helt moden og ha åpning, ellers kommer de jo ikke inn til fosterhinnen..

Hos meg tok de vannet da jeg hadde 3 cm åpning men ikke hadde rier, fikk uregelmessige rier etterpå men liten fremgang. Jeg måtte føde på riestimulerende drypp, men det gikk helt fint det altså.

Har du vært hos jordmor og blitt strippet, har du åpning. Om du ikke har det ville jeg prøvd akupunktur.

Jeg gikk som deg med maserier og regelmessige kynnere da jeg skulle ha mitt tredje barn. Jeg fikk riestimulerende akupunktur og det satte fart på sakene, samme natta fikk jeg mye kraftigere maserier som var helt regelmessige hvert tiende minutt i nesten 3 timer! Trodde nesten jeg gikk i fødsel, men de gav seg igjen da. Likevel hadde de effekt for da jeg kom til jordmor igjen dagen etter hadde jeg flere cm åpning.

Jordmor var ikke 100% fornøyd med hjertelyden så hun sendte meg til sykehuset for kontroll med ctg. Da jeg fortalte på sykehuset at jeg syntes barnet var blitt roligere og sparket mindre valgte de å ta vannet for å få meg igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...