trippeltopp Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Jaja....så ble det overtid denne gangen også... og da synes jeg det kunne vært kjekt med en overtidstråd; dels for å se at det er maaange flere med meg der ute som går og venter, dels for å se hvordan vi etterhvert også blir færre, og dermed ane lys i enden av den berømte tunnelen (for de skal jo ut disse barna, noen tar seg jo bare litt lenger tid enn andre..og tidvis virker det som om det aldri kommer til å skje!) og ikke minst for å dele den ulidelige ventetiden med noen som vet akkurat hvordan det føles Så; hvor mange er det som går på overtid her nå? Og hvor langt på overid er du?
septembergutt+julibaby Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Samme her..;( hvor mange dager er du over termin? Hos meg er det 6 dager i dag, de går utrolig sakte og man kan nesten ikke tenke på noe annet!! Har masse falske rier om natten, får nesten ikke sove, men det gir seg etterhvert..uff. nå skal jeg på overtidskontroll på torsdag, føles lenge til det! Håper virkelig at skjer av seg selv snart..! Lykke til alle på overtid, ikke moro å vente så lenge! Men babyene våre kommer snart-det må vi huske!
trippeltopp Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2011 Jeg er bare én dag over, så har ikke førsterett på være utålmodig, men jeg er forberedt på at det blir flere dager for her er det lite som minner om fødsel sålangt. Har vært plaget med modningsrier, men nå i det siste synes jeg det har vært veldig stille på den fronten og. Litt godt, og litt fortvilende - føles litt som om fødselen er ukevis unna!
totiki74 Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Føler virkelig for å klage litt nå ja;) Jeg er 5 dager på overtid ut fra ul termin, 7 dager over menstermin, som er veldig sikker.. Føles som 50 dager.. Var så sikker på å ikke gå over, siden jeg har vært plaget med stikninger og nedpress i flere måneder, og vonde kynnere som har kommet regelmessig over flere timer i perioder fra 10 dager før termin...Dessuten er det nr 4, og riktignok gikk jeg fem dager over med min første, men nr 2 og 3 kom akkurat på termin. Skjønner ingenting nå og bekymrer meg for morkakesvikt og div, selv om det helst går bra. Ikke bedre av at det er så varmt at man holder på å dø heller... Merker tålmodigheten er på nullpunktet.. Hehe, ble virkelig en sytemail dette, men vet godt at alt er glemt når først prinsessa er her:) Får overtidskontroll på St Olavs på onsdag, men det virker så lenge til.. Hvor skal dere føde?
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 er 3 dager på overtid ifølge ul og 9 dager på overtid ifølge menstermin..... er drit lei og sliten og slimproppen gikk før helga men ikke noe skjer!!!!! lei nå
septembergutt+julibaby Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Jeg skal på Ahus.. nesten 7 dager over termin nå men har på følelsen at noe er på gang, jippi, gleder meg faktisk til fødsel selv om jeg ikke gjorde det i flere mnd;) men nå blir det bare fint å bli ferdig og bli kjent med lille! lykke til alle sammen, hold ut, nå er det ikke lenge til..!! Forresten, hvordan vet man at morkaka svikter? Er det at babyen er mindre aktiv? skummelt, men kjempeviktig å følge med....
trippeltopp Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2011 Dere som er på overtid; når har dere fått overtidskontroll, og hvilke sykehus tilhører dere?
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 aner ikke når jeg får overtidskontroll.... skal til lege på torsdag da jeg ikke går til jm, satser på jeg da får time til overtidskontroll.....er i dag 4 dager over tiden så synes godt lillegull kan komme, men er som resten av dere flinke rugende damer sikkert alt for god på dette med ruging siden den lille ikke har tenkt seg ut.... hører til ålesund sjukehus, og der settes man ikke igang før 14 dager over tiden OM de har palss og tid til deg.....*sukk* håper bare de har fått med seg de nye "reglene" ang igangsetting som nå har vert om i nyhetene. verker i bekkenet og har begynnenede svangerskapsforgiftning så syting i hjemmet er det mye av, stakkars mann mog barn som må høre på meg..... på toppen at det hele har vi ikke barnevakt for allle har reist på ferie så må mest sansynlig føde alene.... uff det ble mye syting.... men snart har vi de små her å da blir alt glemt )))
Gjest Mafan Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er ikke på overtid, men blir å være det snart om ikke noe skjer i løpet av kort tid. Jeg snakket med jordmor på KK Bergen, ringte og forhørte meg ang. overtidskontroll osv. De kommer ikke til å forandre på noen ting, fortsatt kontroll først etter 12 dager. Det er ikke nye regler, kun anbefalinger.
totiki74 Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Huff, stakkars, å føde alene hørtes ikke koselig ut.. Ingen venner hjemme engang? På St Olavs får alle overtidskontroll ei uke på overtid. Slimproppen gikk i natt, med en del klar væske, så fikk komme ned på sykehuset for en sjekk i dag. 1-2 cm åpning, og jordmor strippet. Fremdeles ingen rier, så kan vel ta tid.. Men prinsessa hadde det bra, det er viktigst:)
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 19. juli 2011 #11 Skrevet 19. juli 2011 nei ikke akkurat drømmen å føde alene, men satser på en like rask fødsel som tidligere så går det så kjapt at jeg ikke får tenkt så mye på dette ingen venner hjemme, alle har funnet ut at dritværet er så framtredende at det var påtide å reise vekk.... men vi får gjøre det beste ut av det da var det pga. vesken du fikk komme på sjekk? her har slimproppen gått, men ikke søren om det blir rier utav noe... har tilogmed lurt gubben i en runde i høyet uten at det gjorde noen forskjell..... hmmmm spørs om jeg får lure han med en runde til i kveld
totiki74 Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 Det var pga væsken ja, ville avkrefte vannavgang pga infeksjonsfare. Jeg har hatt litt brunlig utflod etter strippinga i går. I natt har jeg hatt mye vonde kynnere, og i dag tidlig slim med friskt blod, så noe skjer her hvertfall- jippi!! Fått time til overtidskontroll kl 12.30 i dag Slimproppen gikk etter en dobbel runde i sengehalmen, men den siste uka har vi vel daglig prøvd med naturlige prostaglandiner; ikke akkurat slående effekt;) Lykke til alle sammen!!
allimac82 Skrevet 20. juli 2011 #13 Skrevet 20. juli 2011 En dag over ultralydtermin. Tror det er noe med den magiske datoen som gjør meg utrolig rastløs! Men mensterminen er 24 og har hørt gjennomsnittet går 5 dager over termin så jeg selv tipper at fødselen er i gang rundt 29.juli. Men hvilke av terminene som er mest riktig aner jeg ikke. Merker ikke det minste tegn til at noe skal skje, så satser på at det sier "pang":) Skal på overtidskontroll 28.juli.
totiki74 Skrevet 20. juli 2011 #14 Skrevet 20. juli 2011 Da har jeg definitivt rier, juhu!!! Legen sjekket åpning i dag, 3 cm og helt modent. Så hun tok en ny hinneløsning og etter det kom det mye blod. Etterhvert sporadiske rier som nå er mellom 2-10 min mellom, så her er vi straks på vei til sykehuset! Tør knapt tro at vi snart har prinsessa her, livredd for at det skal stoppe opp igjen.. Håper flere her også er i gang:) Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå