Cessus Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Hei. Jeg fikk påvist PCOS for 3-4 mnd siden. Ble jo derfor veldig obs på at jeg kom til å plages med å få eggløsning til rett tid, osv. Kjøpte en Clearblue fertilitetsmonitor for å ha litt "styring" over syklusene mine. Det har vært veldig varierende, men det var ikke før denne mnd at jeg fikk påvist max fertilitet på monitoren! Det skjedde nå idag, på dag 15 i syklusen, altså normalt tidspunkt for eggløsning. Vil det da si at mensen bør ventes om 2 uker, som normalt skjer hos de fleste? Og om noen har noen erfaringer med fertilitetsmonitoren: Siden jeg nå hadde samleie for 3 dager siden pluss idag, så vil sjansene for å bli gravid være stor nå som jeg fikk max på monitoren? Litt spent nå kjenner jeg. Håper på rask respons!
Cessus Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 18. juli 2011 Hvis fertilitetsmonitoren viser MAX idag også (dag 16), betyr det at jeg ikke har hatt eggløsning ennå? Vil sjansene være mindre om jeg bare hadde samleie igår?
gutt 95, 06 og 10. Gravid Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Hei! Jeg har bare brukt den en mnd ennå, og har liten erfaring med den, men har lest endel tråder som er skrevet her inne. Noen mener at monitiren alltid vil vise to dager med max. Men uansett har du jo lagt inn aksje i tiden rundt el og sæden lever i flere dager, så du skulle vel være på den sikre siden Lykke til!
gutt 95, 06 og 10. Gravid Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Hei! Jeg har bare brukt den en mnd ennå, og har liten erfaring med den, men har lest endel tråder som er skrevet her inne. Noen mener at monitiren alltid vil vise to dager med max. Men uansett har du jo lagt inn aksje i tiden rundt el og sæden lever i flere dager, så du skulle vel være på den sikre siden Og ja, mensen skal etter boka kommer 14 d etter el. Noen har kortere luteralfase, men alt fra 10- 14 d regnes som normalt. Da får egget tid til å feste seg! Lykke til!
Vårbarnet med to små Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Fertilitetsmonitoren viser max i to dager, også en eller to dager med høy etterpå, og deretter lav, til den ikke spør om flere pinner. Så du har hatt eller har eggløsning nå. Det sies jo at å ha sex annenhver dag er bra. For da får mannen "samlet" seg litt før neste økt Så du har nok fremdeles en god sjanse Krysser fingrene for deg!
Cessus Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2011 Tusen takk for svar!! Da håper jeg det holdt med bare den ene gangen. Men så leser jeg at el-tester kan slå ut falsk positiv på den som har PCOS, uten at man egentlig har eggløsning. Jeg har fått påvist PCOS, vil det da si at monitoren kan vise falsk MAX? Jeg har jo hatt alle tegn på eggløsning, og har fortsatt sinnsykt ømme pupper! Men kan det faktisk hende at egget ikke har sluppet pga den sykdommen jeg har?
Vårbarnet med to små Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har ikke egentlig noe peil på PCOS, så jeg kan ikke uttale meg om den kan vise falsk eggløsning eller ikke. Det ville jeg vel heller tatt opp med en fagperson tror jeg.
Cessus Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2011 Ok Men mulig at det kanskje er noen her inne som har PCOS vet noe om det Kan jo håpe ihvertfall
SNURF 5 GUTTER Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Det finnes ingen garanti om egget slipper. Krysser fingrene for deg. Det gjekk 3 mnd før jeg fikk posetiv test men har ikkje PCOS påvist. Men har mangen symptomer som tilsvarer PCOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå