Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sist svangerskap fikk jeg vel rundt 5 store åreknuter på bena. De gikk litt ned igjen etter fødsel, men var fortsatt godt synlige. Nå som jeg er gravid igjen så buler de ut under huden. Bena mine ser helt jævelige ut, store åreknuter som ligger utenpå huden nesten. Jeg gikk tå fikk målt meg og kjøpte støttestrømper sist svangerskap pga ødem, men syntes de var ubehaglige som strammet hardt under kneet. Dro på ny ned til bandarsist forrige uke og fortalte om problemet med de forrige strømpene, ble målt på ny. Etter 2 dager med de ubehagelige strømpene dro jeg tilbake til butikken og sa disse er like vonde som de forrige. Fikk beskjed om at de skulle være sånn og at jeg kunne kjøpe noen som gikk til låret. Ble forbanna etter å ha brukt 1400kr på to par med ubruklige strømper, så sa at det kunne de glemme! Så nå ligger jeg her med mine pulserende åreknuter, i tillegg har det kommet på masse sprukne blodkar rundt åreknutene, så dere kan tro bena mine ser ut jeg fikk insistert på at legen skulle henvise meg til sykehuset for å operere bort knutene, han ville egentlig ikke gjøre det siden jeg var gravid. Hallo, det er 2-3 års ventetid på operasjon så e vel ferdig med å gå gravid da !? Er det flere som sliter med vonde hovne åreknuter, eller har tips om dette? Er visst arvelig i familien min fikk jeg vite.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143408415-%C3%A5reknuter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ville bare si at jeg vet hvordan det er og ha stygge ben:/

Er 26 år, men blitt fortalt at jeg har ben som om jeg skulle vært 70.

De er rett og slett mer blå enn hudfarge. Sprukne blodkar overalt. Og ja dette er arvelig - mor har masse, mormor har masse, tanta mi har hatt så mye at hun har blitt operert 2 ganger!

Fikk beskjed av legen at jeg hadde nok til å få dekket av staten til å få det fjernet, men at hun ville at jeg skulle vente til jeg hadde fått de ungene jeg ville ha for jeg kom til å få garantert mer under svangerskapet. Tiden vil vise.. er bare 13 uker på vei. Dette er noe jeg har hatt i maaaange år - før jeg ble gravid.

Ja jeg fikk mine som 24 åring, mer med nummer 2 og enda mer med nummer tre Det hjelper dessverre ikke å operere før du har fått de barna du skal ha. Støttestrømper av lett variant hjelper dessverre heller ikke, du må ha en type som strammer litt, men ikke kne strømper, de hindrer blodsirkulasjonen, bruk de som rekker til låret.

Etter tre barn fjernet jeg hovedårene i begge bein, en om gangen og fikk sprøytet inn et middel på "rosene". De små punkt årene har jeg tatt litt og litt og blitt penere på beina. Jeg har passet på å trent beina mine slik at jeg har spreke bein itillegg til god blodsirkulasjon.

Nå som jeg etter mange år venter nummer fire så har jeg fått åreknuter tilbake, nå noen på lårene og innerst på leggen. Jeg orker ikke gå med støtte strømper hele tiden i varmen, men hvis jeg beveger meg ute over lang tid tar jeg dem på. Jeg vet strømpene støtter beina, men det hjelper dessverre ikke mot å få flere. Er det i familien så er det i familien.

Jeg skal ta laser behandling på mine åreknuter etter fødsel, det er noe nytt og skal være effektivt. Er usikker på om du må fjerne hovedårene i hvert bein først:-O

Jeg velger å spare til å ta det privat, har ingen god erfaring med det offentlige tilbudet

Lykke til:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...