Gå til innhold

Trenger noen synspunkter til denne situasjonen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk påvist PCOS for 3-4 mnd siden. Ble jo derfor veldig obs på at jeg kom til å plages med å få eggløsning til rett tid, osv. Kjøpte en Clearblue fertilitetsmonitor for å ha litt "styring" over syklusene mine. Det har vært veldig varierende, men det var ikke før denne mnd at jeg fikk påvist max fertilitet på monitoren! Det skjedde nå idag, på dag 15 i syklusen, altså normalt tidspunkt for eggløsning. Vil det da si at mensen bør ventes om 2 uker, som normalt skjer hos de fleste?

Og om noen har noen erfaringer med fertilitetsmonitoren: Siden jeg nå hadde samleie for 3 dager siden pluss idag, så vil sjansene for å bli gravid være stor nå som jeg fikk max på monitoren? Litt spent nå kjenner jeg.

Håper på rask respons!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så spennende!! Jeg har ikke en ferilitetsmonitor selv, så jeg har desverre ikke noen erfaringer å dele med deg.

Men det høres jo ut som dere ligger godt an ;)

Lutefasen (perioden fra el til mens) pleier å være ca 14 dager (+/-) uansett. Det pleier å være perioden fra mens til el som er ekstra lang hos oss (hvis vi i det hele tatt har el..)

Lykke til!

Jeg fikk selv en positiv el-test dagen før deg, så jeg venter spent jeg også :)

Skrevet

Hei, takk for svar! :) Jeg er veldig usikker på om den fertilitetsmonitoren er til å stole på, og dette er jo tross alt første mnd jeg får MAX på monitoren :) De forrige mnd så har jeg bare fått høy i maaange dager og deretter ned til lav. Ble derfor så paff når det plutselig kom MAX! og det ble jo MAX på et helt normal tidspunkt av syklusen, nesten eksagt to uker etter første mensdag. Om ikke mensen dukker opp til rett tid nå, så er jo sannsynligheten stor? Men når du fikk positiv el-test nå, var strekene like sterke? Kjente/kjenner du noe med kroppen rundt el-tider? Jeg merket forferdelig såre og ømme brystvorter rundt el, og forferdelig vondt i korsryggen. Smertene i korsryggen gikk over 1-2 dager etter MAX på monitoren, men puppene blir bare mer og mer ømme! Nå er det jo en uke siden EL, og puppene er ømmere enn noen gang og murringer nederst i magen hele tiden... Hva kan jeg tro nå? Jeg må også si at jeg merket EL veldig gått. Stakk veldig på den ene siden av magen. Men hadde jo bare samleie 1 gang på EL-dagen... Kan virkelig det holde?

Skrevet

Heihei!

Hehe, jeg kan desverre ikke svare deg med annet enn: Det er bare å vente og se. Prøøøver å smøre megselv og med tålmodighet, hehe :)

Jeg tar temperaturen min hver morgen og fører den på skjema på Fertilityfriend.com. Så jeg kan se på tempen når jeg har hatt el. Og siden jeg gikk på dobbel Pergo kur denne syklusen, visste jeg sånn noenlunde når el skulle komme. Så med hjelp av temping og el-test, så fant jeg el-dagen :) Vi prøvde å følge "oppskriften" med samleie annenhver dag fram til og med el-dagen.

Men dere hadde samleie 3 dager før, og samme dag, så sjansen er jo der! Det er jo ikke så mange "rumpetroll" som skal til :)

Det blir spennende å se OM du hadde el, og OM det klaffet og spiren sitter!

Tenk, det er bare 1 uke til vi kan få svar ::))

Lykke til med ventingen!! Håper du oppdaterer :)

Skrevet

Hehe, det har du så rett i :) Man vet ikke før mensen eventuelt dukker opp eller man tar en test. Tror ærligtalt ikke jeg vil ta test før det har gått hvertfall 1-2 uker over IKM uten å ha fått mensen. Jeg tør rett og slett ikke håpe for mye :)

Blir spennende å få oppdatering fra deg også! Jeg skal absolutt oppdatere om det skjer noe nytt. Si ifra hvis du merker noe spesielt på kroppen da, for det skjer mye med min. Ryggen er skikkelig vond idag og jeg snufser og nyser som bare det. Kanskje det er influensa som er på vei... hmmm... puppene er fortsatt forferdelig ømme og "hovne", om jeg kan si det på den måten. :)

Nei, det kan skje mye rart når man vet at man mest trulig har hatt el og at man hadde samleie på dagen. Jeg er egentlig ingen prøver, har lagt det på is... men nå som MAX dukket opp ble jeg skikkelig ivrig :))

Lykke til du også!

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du noen nyheter?

Jeg fikk mensen på fredag :( Ble trist, hadde virkelig håpet at det gikk denne gangen.. Vi traff så godt på el.. Men men.. Begynner på ny dobbel pergo-kur på tirsdag.. Håper på at det klaffer og at spiren klorer seg fast neste gang..

Håper du fikk en gledelig nyhet i denne helgen :)

Skrevet

Hei! Jeg fikk mensen på torsdag jeg gitt :-/ Så da fikk jeg svar på det. Har enda ganske kraftige blødninger, så kjenner jeg begynner å bli lei nå... Håper det klaffer neste mnd. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heihei!

Nå er vi kommet til perioden der jeg tester hver morgen for el.. Spennende!

Hvordan går d med dere?

Skrevet

Jo! Her går det bra, tror jeg :) Til min stooore overraskelse så fikk jeg jaggu meg eggløsning på dag 17 og 18 denne perioden også. Blir litt paff jeg, for jeg trodde at de med PCOS ikke hadde eggløsning så ofte... men jeg har visst ganske normal syklus :) Hatt samleie nesten annenhver dag nå denne mnd, og samleie på dag 17. Håper det holder!

Har du fått påvist EL da "BAcer vil ha flere"? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...