Gå til innhold

Noen som kjenner til Drammen her ? (skal flytte)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åskollen er egentlig ganske bra da...

MEN: Hold deg på Bragernes, har du råd ser du på Strøtvet, har du "vanlig" økonomi er valget Åssiden. Helst litt opp fra "flata".

Nesten hele Strømsøsiden (utenom Åskollen, altså) hadde jeg holdt meg unna, Gulskogen er billig og "ok", men der bor det mye rart og det ER virkelig mye mindre sol der enn på Bragernes, Konnerud er også greit, hvis man er glad i snø og bittesmå tomter. Enkelte steder på Danvik og nesten hele Austad er ok, men personlig synes jeg det finnes bedre steder på andre siden av elva til samme pris.

Hvorfor ikkw Fjell?

Vi bor på Austad og valgte Fjell Skole i steden for Danvik.

Vi er utrolig fornøyd med skolen og barnet vårt trives der veldig godt.

JEg hadde ikke bodd på Åssiden ettersom du er i mot Fjell. er like mange utlendinger der som på Fjell.

Konnerud er et snøhøl og dyre tomter og hus, mye gjenger på skolene.

MEn ta deg en kjøretur i Drammen så ser du fort hvor du vil bo

jeg bor på Bragernes, ganske nær sentrum, men litt oppover i åsen. Er veldig fint her og sentralt, men blir mye bråk og fyll i gatene på natta i helgene når folk beveger seg mot de utestedene i byen. Folk stopper ofte utenfor hudset mitt kl 0100 -01200 om natta og roper høyt, skriker, slåss etc. Er utrolig tragisk plagsomt i en ellers rolig strøk.

Bodde før dette opp på Fjell, der er det mange ungdom som driver med hæreverk rundt barnehagene og skolen. Så en gang 4-5 gutter som prøvde å sette fyr på en bål på et garasje tak.

Min datter dro i barnehagen og kom hjem og begynte å snakke tyrkisk istedenfor norsk.

På Konnerud er det mange snobbete folk som er veldig høy på pære (uten grunn!) og synes de er guds gave til Drammen.

Synes selv deler av Gulskogen og Danvik/ Austad er veldig greit, har også hørt mye bra om Åskollen. Kjenner for lite til Åssiden til å dømme ordentlig.

Jeg bor på Gulskogen, og kunne ikke tenke meg å bo noen andre steder. Er innflytter, så det har ikke noe med vane å gjøre. Her er det stille og rolig og det er sentrumsnært med flotte turmuligheter. Dessuten er Gulskogen skole (1.-10. klasse) en av norges beste skoler.

Annonse

Har ei venninne som er utdannet lærer, og hun sier at hvis hun skal bo i drammen når hun får barn, så blir det på åskollen fordi skolen der er så bra. Ville derimot ligget langt unna å flytte så langt opp som kniveåsen pga lukta.. Lenger ned er jo utsikten super ut mot fjorden og da!

Kunne tenke meg å flytte dit selv jeg..

Bor i sentrum nå, og har hørt mye rart om Børresen skole, som vil være den skolen barnet mitt vil gå på hvis vi ikke flytter innnen den tid.

Tviler forsåvidt ikke det spor på at gulskogen skole kan være en god skole heller :)

Tviler ikke på det jeg heller, HI her.

Åskollen blir langt ut synes jeg, kunne tenke meg mer serntrumsnært men gjerne stille fredelig i den grad det er mulig.

Og et fint oppvekstmiljø seff.

Hva med Danvik, noen som bor der?

Synes det ser så koselig ut med de mursteinshusene nedenfor skolen:-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...