Gå til innhold

Hvilken mener du er den beste vippestolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har hatt to til mini. Begge er bra på sin måte. Babybjørn er helt super, og skulle jeg velge en så måtte det bli den. Enkel å frakte med seg, tre stillnger som gjør det mulig å både sove og spise i den. Enkelt å ta av og vaske trekket når babyen bokstavlig talt driter seg ut i den.

Den andre vi hadde er en søt liten vippestol fra nettbutikken Bambina, med musikk og vibrator. Den var genial når mini slet med kolikk og magevondt, kunne sette ham i den med vibrering på som alternativ til å bære rundt. Den var litt liten, så den var ikke brukbar etter 4-5 mnd.

Babybjørn står også så støtt at jeg (jada, det er ikke helt anbefalt) kunne sette stolen på bordet så lenge mini var så liten at han ikke prøvde å komme seg ut av stolen på egenhånd.

Vi brukte babybjørn frem til babyen veide rundt 12 kg, da pakket vi den bort.

Annonse

Tja, i og med at jeg er helt i mot bruk av vippestol til annet enn når babyer skal å ha grøt og ikke enda kan sitte i høystol, så synes jeg det er samme søren hva en velger. Hvorfor jeg er i mot vippestoler? Jo, delvis fordi de er veldig passiverende, og delvis fordi at selv om man legger ryggen helt flatt (og hva er da poenget med den framfor en matte på gulvet eller en vugge/seng?) så synker babyen litt ned i stoffet på en måte som belaster den lille kroppen helt galt. Kommer jeg til å bli skjelt ut og kalt hysterisk nå? Mest sannsynlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...