Gå til innhold

Denne lille gutten som døde åtte timer etter fødselen på Ahus..

Anbefalte innlegg

Dere som har fulgt med på denne saken, kan dere være så snill å fortelle meg hvordan det overhode er MULIG at denne gutten, som ikke pustet selv, ikke havnet på intensiven før det hadde gått 47 minutter?? Jeg fatter ikke hva slags holdbart argument Ahus kan komme med til sitt forsvar.

Fortsetter under...

Forferdelig grusom sak:( Kan ikke forestille meg hvordan det må være for foreldrene. Helt forferdelig!!

Håper virkelig at de får svar. Svar som er sanne, som er ærlige og som kan gi dem det virkelige bildet på hva som skjedde med gutten deres. Tapet blir ikke mindre stort, men de fortjener å få vite sannheten og kanskje da kan de begynne å bearbeide sorgen istedenfor å fortsatt måtte kjempe for sin sønn.

Virker som om barnepleiere og jordmor ikke tok det alvorlig, de sto der og blåste inn luft og sa det kom til å gå bra, men nesten 1 time?? De må jo ha vært fullstendig inkompetente disse som jobbet med babyen etter fødsel.

Og hun måtte gå 16 dager over tiden til og med. Helt grusomt.

I andre tilfeller blir man koblet på respirator i løpet av få minutter om man ikke puster selv.

Her er bloggen til moren!

http://grimsmo.blogg.no/

Klarer ikke å lese den jeg. Har såvidt tittet innom der, men blir så lei meg bare av å se bildene hun har lagt ut at jeg ikke klarer å lese! Ingen fortjener å måtte gå gjennom noe sånt!!

Uff, klarer nesten ikke lese det jeg heller. Klarer ikke å slutte å gråte! Så utrolig trist. Sånt skal ikke skje! Jeg håper de som er ansvarlige får sin straff og at de ikke får muligheten til å gjøre samme feilen igjen...

Han pustet jo faktisk selv, men pustet veldig dårlig. Det er lett å tenke at her må det har blitt begått en feil siden en tilsynelatende frisk liten gutt døde. Vi kjenner ikke alle detaljene rundt hvofor tidslinjen ble som den ble, men etterpåklokskap er den mest nøyaktige vitenskap, og det er også derfor A-hus selv valgte å undersøke saken.

Det er alles mareritt, men noen ganger må vi bare akseptere at barn dør uten at noen kan klandres for det.

Annonse

Til 06.17. Jeg har da ingen problemer med å forstå at barn dør uten at noen nødvendigvis kan klandres for det. Men dette virket for meg helt åpenbart at det motsatte har skjedd her. Men jeg forholdt meg til de opplysningene moren har gitt. 16 dager over termin, grumsete forstervann, 3 timer med pressrier og pustetrøbbel i 47 minutter uten å havne på intensiven. Jeg synes det virker som om noen kan kladres i dette tilfellet. Men granskingen vil jo gi oss svar på det etterhvert.

HI

Enig med 11:32.

Denne bloggen har jeg fulgt med på, og det hun skrev rett etter fødselen gjorde meg skikkelig forbanna.

Når man går 16 dager over er det en RISIKOFØDSEL. Da lar man bare ikke naturen gå sin gang etter ørten timer med pressrier og misfarget fostervann.

Det er helt uholdbart at sykehuset ikke tar større ansvar og møter foreldrene med mer respekt. Klart at alt må undersøkes, men det går an å ha en annen holdning når man møter personer i sorg. Det handler ikke om at man skal finne en syndebukk, men her må rutinene ha sviktet totalt, jeg kan ikke forstå noe annet. Og så sitter byråkratene der med budsjettet i bakhodet og snakker bare piss! Fy for en stor skam for helsenorge!!!

Håper de får en klekkelig erstatning og en uforbeholden og stor unnskyldning fra sykehuset. Selv om det ikke kan forandre noe, er det ett minstekrav av hva man skal kunne forvente når det offentlige gjør så store feilvurderinger.

Om hun har vært rusmisbruker eller sittet inne kan ikke jeg uttale meg om, og det er ikke noe jeg skal legge meg opp i heller, det gjør det ikke mindre trist av den grunn! Men når obduksjonen tilsier at det ikke feilte barnet noe, det slet bare med å puste, så virker det ikke som om barnet bar preg av rusmisbruk iallefall!

Det står vel i bloggen hennes at hun er tidligere rusmisbruker.. og at sønnen var 100% frisk.. Såååå jeg tror ikke det skal ha noe å si i denne sammenhengen... og på grunn av mediadekning osv..og det man kan lese og se på video..virker det som sykehuset har begått en stor tabbe..

Det står i bloggen hennes at hun er tidligere rusmisbruker, og at hun har sittet inne. Dette er ikke noe hun har lagt skjul på i det hele tatt.

Og hva faen hadde det med saken å gjøre egentlig?

Prøver du å antyde at hun har ruset seg under svangerskapet, at det er hennes feil at ungen døde??? Ungen var 100% frisk viser obduksjonsrapporetene.

Dette er ingenting annet enn en GROV sykehusfeil, og jeg håper de som jobbet med lille Liam Sebastian får en straff!!!

Det er grusomt det som har skjedd her. Ingen, INGEN, fortjener å få oppleve noe slikt!!

Men kjære deg 19.36.. Hva med å legge ungen i respirator da? Uavhengig av hvem sin feil det er... Og sykehuset har i følge henne gitt en unskyldning..muntlig... Jeg stusser jo selv over det jeg ser på videosnutten hun har lagt ut..en liten gutt.. som knapt puster og lager ikke lyd.. hendene ligger slapt... jeg tror ikke filmen lyver...

Annonse

Du er bare helt utrolig!

"Det er stor sannsynlighet for at dødsfallet er hennes egen feil!!"

Obduksjonsrapportene sier at ungen var frisk. Og hvorfor i all verden skal sykehuset bruke tid og penger på å granske hva som skjedde ETTER FØDSEL hvis det mest sannsynlig er mora selv som har forårsaket dødsfallet under svangerskapet?????

Herregud 1936, skjerp deg!! Det er tydelig at du ikke vet noenting om Karoline. Hun har absolutt ikke ruset seg i svangerskapet, ja, hun er TIDLIGERE rusmisbruker.

Ang kommentarer på bloggen hennes; hun sletter kommentarer som er stygge og usakelige, som kun er skrevet for å såre. Hun sletter ikke kommentarer fra folk som er uenige med henne eller som stiller spørsmålstegn ved hva som er skjedd. Sakelige kommentarer blir stående, uavhengig om personen er enig eller uenig med henne!

Tenk deg om din unge døde, pga en sykehusfeil, ville du taklet å lese kommentarer fra folk som sier ting bare for å såre, for å gjøre såret ditt ennå større enn det er? Nei, vettu hva! Du er vel en av disse idiotene som har skrevet dritt til henne på siden hennes, tenker jeg.

Hilsen en venninne av Karoline.

Herregud, slutt å SPEKULERE hønsekjerringer!

INGEN kjenner den fulle og hele sannheten her. Det er da ikke så forbanna viktig å finne en syndebukk at det MÅ skje før gransknigen har vært??

HaR sett filmen de har tatt. Der vises det at babyen ble bagget m lærdalsbag ( med 100%O2) før den ble intubert og bagget videre. Det vil si at babyen ble oksygenert hele veien. Det hadde nok ikke gjort noe for utfallet om han hadde blitt lagt på respirator tidligere, da den gjør akkurat det samme som Anestesi legen gjorde med lærdalsbagen. Men hvis det er sant at hun la med pressrier i 3 timer er det helt på jordet. I Norge er det ikke vanlig å presse mer enn ca 1 time. Mødre kan tro de har pressrier lenge pga pressetrang, men de regner det ikke som pressrier før det er full åpning. Håper de finner ut av det.

Enig med 21.17. Å bli bagget er igrunnen vel så godt som en respirator, og jeg tror heller ikke at det ville gjort at utfallet ble positivt selv om han ble lagt på respirator med en gang.

Det er ikke en selvfølge at man blir frisk selv om man blir lagt på respirator, virker ikke lungene så virker de ikke, samme hva man gjør.

Jeg synes utrolig synd på foreldrene, men tror nok saken har flere sider enn det blir fremstilt på bloggen hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...