Gå til innhold

Må man gi beskjed til frisørsalongen at man er gravid når man bestiller time til farging?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det vet da jeg også ;) Men kan jo være de foretrekker å få beskjed, hva vet jeg. Er ikke alle som mener det er forsvarlig med farging og striping under graviditet, så kan jo være enkelte frisører ikke praktiserer dette.

Men jeg bestiller nå timen jeg, så får de heller nekte å farge det om de mener det er uforsvarlig. Har bare 2,5 uker til termin, men etterveksten er horribel :P

Går sikkert fint. Det skader vel ikke å si det hvis du tror det har noen betydning.

Jeg hadde ikke noen problemer med å få farget hos min frisør da jeg var gravid.

En frisørsalong er ikke det rette stedet å kontakte hvis du er redd for kjemikalier. For dem er du ganske enkelt en kunde, som de kan selge en dyr behandling til.

Kontakt heller noen som jobber i helsevesenet hvis du lurer.

Min frisør sa at det er ingen fare forbindet med farging og permanent hverken når man er gravid eller ikke. Hun sa at de som frisører er jo i kontakt med disse stoffene flere ganger daglig også når de er gravide selv og hadde det vært farlig hadde det jo ikke vært lovlig. Det trekker jo ikke ned i huden heller da.

Så lykke til med nyfarga hår:-)

Annonse

Er ikke redd for at det er farlig, har farget håret tidligere, bare hjemme. Men vet det er mange forskjellige syn på dette, derfor lurte jeg på om det var vanlig å gi beskjed til frisøren når man bestiller time :)

nei, vet jo det. men tenker at når frisører jobber selv i frisørsalong til langt ut i svangerskapet så er det ikke farlig for kunder å farge håret der. og det var vell det HI her i utgangspungtet lurte på, om siden at hun var gravid, kanskje burde si fra med tanke på at frisører ikke vil farge håret på kunder som er gravid!!! Var ikke ment som en "vond in tour face" kommentar, men heller som at det går sikkert bra å dra uten å si at man er gravid :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...