Gå til innhold

Ønsker meg så inderlig et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på 42 år og har vært gjennom 9 icsi forsøk.På det 8 forsøket ble vi gravide,og det er det mest fantastiske som har skjedd meg.Jeg elsket å være gravid,at jeg var masse kvalm spilte ingen rolle for jeg var bare så utrolig lykkelig.....

Vi kom helt til uke 24 og jeg fikk livmorhalssvikt pga enten en infeksjon eller rett og slett at livmorhalsen er svak.Jeg ble lagt inn på Ullevål,fikk satt på nødcerclage og ti dager etter gikk vannet.Det gikk nok fordi hinnen var svekket,jeg hadde jo bukende vannblære når jeg kom inn.Men mormunnen var ikke åpen og jeg fikk ikke rier eller noenting.

Så når vannet gikk var vårt eneste håp at det skulle være igjen noe for da kunne vi fremdeles ha en sjangse.Men det var så å si ingenting der.Så vår nydelige datter Marie Charlotte ble født 19 januar 2011.Det er det verste vi har vært med på.Samtidig var det så godt å få Marie på mitt bryst,jeg ble så rolig av det.

Selve fødselen var utrolig vond og jeg skulle såvisst ikke dopes ned for jeg ville kjenne alt.Tiden etter har vært fryktelig tung,og jeg var sykmeldt lenge.

Alt dette er bare så vanskelig å forstå,alt var bra med barnet vårt,vi tok alle prøver og ultralydoppfølging,fostervannsprøve trengte vi ikke,Marien vår var rett og slett en superbaby fikk vi høre......Men så var det kroppen som sviktet da......

Men vi har ikke gitt opp,vi kommer aldri til å gi opp.Vi har hatt et forsøk etter det som skjedde,men det gikk ikke bra.Kan ikke gå bra hver gang da.

Nå har vi en liten pause siden vi har ferie og skal på´n igjen i september.Og det gleder vi oss veldig til.....Vi kommer aldri til å gi opp håpet.....For Marie sin skyld <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg føler så med deg! Så trist å høre at det etter så mange forsøk skulle gå så galt.

Jeg har egentlig ikke så veldig mye å si enn at jeg ønsker deg lykke til.

Selv er jeg 45 år, og hadde håpet på en liten søster eller bror til tulla - som jeg fødte da jeg var 41 år, men det ser ikke ut til at det går veien for oss, for nå gir vi opp. Men, jeg priser meg så lykkelig for at vi har vår tulle, og jeg skjønner jo bare så inderlig godt at dere ønsker dere et barn. Før vi fikk tulla hadde vi samme inderlige ønske, og fikk det oppfylt.

Jeg krysser mine fingre for at også dere skal få det ønsket oppfylt!

Skrevet

Tusen takk,håper at vi får ønsket oppfylt slik som dere fikk.Det må ha vært helt fantastisk,så om det ikke blir en søster eller bror så har dere i alle fall jenta deres....Veldig glad på dine vegne for at du fikk et barn.Skjønner også utrolig godt at dere ønsker en søster eller bror da......

Jaja,vi får bare krysse fingre og tær og alt som er :) For oss begge,man vet jo aldri hva som kan skje.

Ønsker deg en fin mandagskveld :)

Skrevet

Jeg fikk en liten tass helt på tampen av fruktbarhetens høst; var 45 og det var i 2009. Han skulle gjerne hatt søsken.....

Så det er lov å håpe, ønske og drømme selv om det er ganske utopisk. Vet av en som var 47, nesten 48 da sistemann kom....

Lykke til!

Skrevet

Det er så godt å høre at det faktisk er mulig..... Det gjør meg glad :)

Skrevet

Ikke gi opp! :)

Veldig trist å høre at det gikk som det gikk, men det kan gå fint neste gang :)

Hvis det er livmorhalsen som er svak så undersøk mulighetene for å få sydd igjen i steden for cerclage! En venninne av meg måtte sy igjen før hun fikk beholde sine siste to. Mener hun har sagt at det er veldig ulike meninger fra lege til lege og fra sykehus til sykehus om cerclage eller gjensying er det beste. Hos min venninne var det ingen tvil om at det var dette som reddet sistemann som hun nettopp fikk! Om jeg husker rett sydde de igjen ca i uke 13 hos min venninne. En cerclage ville ikke vært nok for henne.

Kan være verdt å undersøke det før neste forsøk! Og ikke nødvendigvis ta første svar for gitt, siden det er ulike meninger om dette.

Ønsker deg all mulig lykke til neste runde! :)

Skrevet

Ja det er veldig trist at det endte som det gjorde,håper virkelig at vi får oppleve den ufattelige lykken det er å vente et barn.......

Tusen takk for info,skal sjekke det ut,er jo utrolig viktig at man får riktig behandlig.

Skal prøve å holde motet oppe,flott å høre at andre med samme problem får riktig hjelp og at det går bra.

Det varmer hjertet :)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Tøff skjebne! masse lykke til med få et etterønsket barn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...