*Nøtta* Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Jenta mi har nå fått en liten tann,og vi må vel så smått begynne å pusse litt på den. Men skla man bruke tannkrem nå med en gang? hvilken da isåfall? Kan man kjøpe en sånn der "is-tid annkrem" på Spar liksom? hun er 9 mnder.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Begynn å pusse med en gang ja, det er det riktige i følge boken ihvertfall;) Her bruker vi barnetannkremen fra Zendium, siden den er såpefri, og en liten q-tips istedet for børste i starten, siden tennene er så små og "sarte". Bruk bare en ørliten mengde tannkrem, det er ikke mye fluor de trenger nå som babyer.
mamma.for.2♡ Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Jeg hørte med helsesøster når min fikk sin første tann. Hun sa at det ikke var nødvendig med tannkrem på de første tennene. Ikke noe gale å bruke det. Men strengt tatt ikke nødvendig før tennene litt lenger bak i munnen kommer. Men skulle man ta det i bruk skulle man ikke ta større mengde enn størrelsen på lillefinger neglen til barnet på tannkosten. Altså nesten ingenting! Her holder vi oss foreløpig kun til vann ved tannpuss.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Spurte da jeg var hos tannlegen min selv, og hun mente det skulle pusses med tannkrem fra den dagen første tann brøt gjennom. Det har vi også gjort, men en så og si usynlig mengde. Vi bruker colgate smiles 0-6år. Den smaker godt, som mild vanlig tannkrem, og det synes jeg er viktig for å skape et riktig forhold til tannpuss. Vet ikke om den istid tannkremen er for så små barn, eller om den smaker som tannkrem eller har den der kunstige godtesmaken, men det kan jo du finne ut av.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Jeg fant en fin ting på apoteket, en myk plastbørste som man trer på pekfingeren, med veldig myk børst. Bruker ørlite Colgate Smiles (0-6 år), som jeg fikk en prøve av hos tannleggen. Tanna er bare en millimeter oppe, men gutten syns nok at det er deilig med litt massasje på gommer som klør. Og han smatter og liker smaken også. Syns det er greit at de venner seg til å like tannpussing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå