firebarnsmum Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Vår lille jente ble født akkurat på ultralydtermin, 10. juli. Hun kom med lyn og torden på ettermiddagen:) Samtidig med at første lynet blinket på himmelen begynte jeg å kjenne de første små sammentrekningene i rygg og mage. Ikke vondt, og jeg trodde at det bare var masrier/kynnere som jeg hadde hatt mye av tidligere. Da var klokka halv fire. Vi hadde invitert noen til å komme å drikke kaffe på ettermiddagen, men når klokka bikket over fem så måtte vi ringe og si at de ikke kunne komme alikevel - det kunne jo være fødsel på gang:) Halv seks var det fire minutt mellom de små sammentrekningene. Kvart på seks ringte jeg sykehuset og spurte om vi kunne komme inn til en sjekk, mannen min var redd for at det skulle være stor trafikk inn til byen - så han mente at det var lurt å være ute i god tid, og det var nok lurt:) På vei inn til byen var riene nede i 2-3 min, og da skjønte jeg også at det faktisk var noe på gang. Heldigvis har vi bare 25 min å kjøre inn. Halv sju ble jeg undersøkt, og da hadde jeg 2 cm åpning. Derifra gikk det fort, akkurat som jeg hadde fryktet på forhånd. Riene kom tettere og tettere, halv åtte hadde jeg 7-8 cm åpning og smertene var bortimot uutholdelige. Og plutselig kl 19.49 ble vår lille prinsesse født, etter 2-3 pressrier og under en time aktiv fødsel:) Hun kom i et fostervann som var helt grønt, det var tydelig at hun hadde bærsjet i vannet som var igjen. For det var også tydelig at fostervannet hadde gått på et tidligere tidspunkt uten at jeg hadde merket det. Både jordmor og jeg ventet på at vannet skulle gå under fødselen, noe det aldri gjorde. Når det evt. hadde gått vet jeg ikke, men det kan være snakk om dager... Dette førte naturligvis til måling av feber, blodprøver og observasjon for å se om vi hadde fått infeksjon - noe vi heldigvis ikke hadde:) Så nå sitter vi her med verdens nydeligste lille jente, synes vi da:)) Storesøsken og foreldre krangler nesten om å få kose med henne. Ekstra stas at det ble jente etter tre gutter fra før. Herlig å være ferdig!! Ferden ble lang, med en MA i uke 10, en BO før vi ble gravide med den fine jenta vår. Vært gravid i nesten ett og et halvt år. Så utrolig deilig når vi nå ser resultatet etter alt som har skjedd:)) Masse lykke til til dere som fortsatt venter, håper det ikke er lenge til dere får nurkene deres i armene!! God sommer til dere alle!! Klem fra Trebarnsmum, som nå er mamma til fire:))
2små,rosa&blå Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Oi, så skummelt at du ikke hadde merka at vannet hadde gått! Godt du fødte på termin og at alt gikk bra (-: Gratulerer messe med jenta di! Ha en flott sommer med det nye familiemedlemmet!
firebarnsmum Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2011 Tusen takk 2 små, rosa& blå. Ja det var litt skummelt det der, og som mannen sa etterpå - så bra vi ikke hadde sex den siste uka før fødsel! Vi unngikk heldigvis infeksjon både jeg og jenta vår:) Masse lykke til med ks!! Snart er du i mål du også, og kan kose deg med den lille i magen din:)) Ønsker deg en riktig fin sommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå