Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt med smokk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Senere og senere, hehe... Neida, ikke helt, men blitt slappere med bruk av smokk på dagtid ja.

Eldstemann sluttet med smokk på dagtid da han var ca 1-1,5 år, og om natten da han var 2 år og 8-9 mnd.

Mellomstegutten sluttet på dagtid da han var ca 1,5-2 år, og om natten like etter han fylte 3 år.

Minstegutten sluttet med smokk på dagtid da han var ca 2 år, og om natten på 3 års-dagen sin.

Vesla blir 2 år om noen uker og bruker fortsatt smokk en del på dagtid. Hadde egentlig tenkt å ta et oppgjør med det nå, men så ville vi ta bleieslutt, og det holder med en ting om gangen. Smokken får komme etterhvert, men maks 2,5 år før den kun skal brukes om natten. Helst lenge før. Og så ca 3 år som grense på natten.

Her sluttet gutten på fredag, fire dager før han blir fire år, på tirsdag. Valgte å kutte både dag og natt samtidig ettersom han er såpass gammel. Vi har brukt noen mnd på å snakke om og forberedt han på smokkeslutten, så han var moden for det nå. Smokkene er lagt i konvolutt klar for å sende dem til Sabeltann :)

2,5 år på dagtid meg førstemann og nesten 3,5 da vi gav den til nissen. Yngste går mye meg sutten på dagtid fremdeles, blir snart 2. Vi prøver å begrense det men tenker vi kjører samme løp med henne, det fungerte veldig bra:)

Annonse

Gjest tilda med to små <3

Minste var 11 mnd og eldste var nettopp fylt 2 år.

Da sluttet de både på dagtid og natt.

Eldste sluttet av seg selv, lillebror furtet i to kvelder også var den glemt.

Synes det var veldig greit å bli kvitt smokke-styret så tidlig som mulig ;-)

Annonse

Takk for svar dere. Minsten vår er en ordentlig "tuttegutt". Han er 2 1/2 år og jeg tror han har brukt smokken så mye at det har hemmet språket hans (uttalen). Han får den ikke på dagen lenger men det er mye mas flere ganger om dagen, noe jeg trodde ville gå over etter noen dager men den gang ei. Her gjelder det å være standhaftig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...