Gå til innhold

Dere med skolebarn..noen spm=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da eldstemann begynt på skolen, gikk han med alle han gikk i bhg med (altså de i årskullet han). Da bodde vi på et lite sted, så det var ikke så mange barn, så han fortsatte å leke med alle. Så flyttet vi på slutten av andre skoleåret. Så da mellomste begynte i 1. klasse, kjente han ikke en levende sjel, men fikk fort venner.

vi har et oppvekstsenter, så han lekte med de samme i barnehagen som han gjør på skolen. Blir nok noe mindre leking med barnehagebarna etter han begynte på skolen, siden han har undervisning og ikke de, men ellers er de en stor gjeng alle sammen.

Nei, vi flyttet jo, så da ble det litt vrient ;-) Han brukte en del tid på å omstille seg. Selv om han er utadvent og veldig lett får nye venner, så vinglet han lenge fra venn til venn før han nå mot slutten av 3. klasse endelig fikk mer faste venner. De beste vennene hans går i parallellklassen, og så en i klassen under, og en i to klasser over.

Min erfaring er at det kommer litt an på personligheten til ungen. Min eldste er en litt sjenert og stille gutt, han fortsatte å leke med akkurat samme guttene som i barnehagen. Var ikke før i 3.klasse han begynte leke litt mer med flere og plutselig ville ha med nye gutter hjem fra skolen osv.

Andremann er en utrolig sosial og utadvent, da han begynte på skolen frydet han seg over alle de nye kameratene. Hele første klasse har han "flakset" fra den ene kameraten til den andre, vært med nye bekjentskaper hjem, hatt med seg nye hit til oss osv. Første halvdelen av 1.klasse tror jeg ikke han lekte med noen av de han kjente fra barnehagen i det hele tatt, han synes det var så gøy med alle de nye.

Mot slutten av andre klasse landet han litt, og begynte finne de han lekte best med osv. En av de han lekte mest med da, var igjen en av de han hadde som bestekamerat i barnehagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...