Gå til innhold

Kan jeg reise til utlandet med en 2-3 uker gammel baby som ikke har fått personnummer og pass??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Du bør ha pass til babyen. Det er eneste gyldig legitimasjon og dokumentasjon på at det faktisk er din baby.

Jeg ville aldri reist ut av landet uten pass til babyen.

På Kiel båten kreves det nå pass av alle som skal ombord på båten i Oslo.

I Danmark kreves det ikke pass, men du sliter veldig hvis noe skulle skje, og du ikke kan dokumentere at du er mor til barnet.

For 4 år siden hadde jeg med meg min 4 uker gamle sønn til Danmark. Min far bestilte båtbilletter før sønnen min hadde fått navn engang. Det sto bare navn kommer. Ingen problem det.

Annonse

Babyen kan ikke skrives inn i ditt pass, ungen må ha eget. Hvorfor skal du på død og liv reise så tidlig til utlandet? Vent til ungen har personnr og du har fått ordnet ID

Babyen skrives ikke inn i hennes pass nei. Når jeg fikk min førstefødte for 4 år siden så fikk vi ordnet slik at personnummeret kom raskt, og vi hadde pass på plass når han var 3 uker gammel. :) Veldig vanskelig å ta passbilde av disse små da. :P du kan jo purre på å få personnummeret så vil du jo kunne få pass på plass ganske så raskt du også. :) Ikke reis ut av landet uten legitimasjon på at barnet er ditt, det kan føre til mange problemer selv om det jo sikkert vil løse seg til slutt. Men er ikke gøy å må gå igjennom masse tull for å bevise at barnet virkelig er ditt og forklare hvorfor barnet ikke har papirer. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...