Prøver på nr 3! Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hvordan reagerer deres baby på sukkervann? Blir de søvnige? Tar det bort magesmerter? Babyen vår på 3 uker har noen kvelder innimellom hvor hun er urolig og har magevondt. Lurte på å gi henne litt sukkervann for å prøve å roe henne, men vet ikke om det er til noe hjelp. Noen som vet eller har erfaring?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Vi ga sukkervann innemellom til lillegutt da han var 2-8 uker ca. Han hadde kolikk og sleit mye med magen i tillegg. Da vi ga sukkervann sovnet han som regel med engang. Sov alt fra 30min til 2-3 timer. Vi ga sukkervann kun de gangene det var som værst - da han hylte og hylte, og ingenting kunne trøste. De sovner ikke pga sukkeret altså, de sovner fordi de er veldig trøtte i utgangspunktet og når de får sukkervann så går "vondten" vekk, og da klarer de sove Det er verdt et forsøk hvis det er skikkelig ille med henne! Lykke til
Babyønske �� Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Sukkervann er dokumentert smertelindrende, så det kan godt prøves ved mistanke om f eks magevondt. Det har hatt (kortvarig) effekt på begge mine. Men så er det ikke så uvanlig at nyfødte er urolige på kveldstid uten at det betyr at de har vondt i magen da .
Regina Phalange Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Vi har prøvd med sukkervann, og det hadde ingen effekt her :-( Men om bebisen din er plaget med vondt i magen kan jeg anbefale at du drikker Fennikel te. Det kan du også gi direkte til baby. Etter at jeg begynte å drikke det, samt gitt knerten litt en gang i blandt er han mye bedre i magen :-)
April11<3April15 Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Vi brukte sukkervann ved de verste magesmertene til lillegutt var ca 8 uker. Slapp heldigvis å bruke det mange ganger, men da gangene vi faktisk brukte det funka det bra. Det står litt mer om sukkervann her: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage-tarm/kolikk-hos-spedbarn jeg brukte oppskriften som står litt nede på denne siden..
Gjest LillyBelle65 Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Tuppa her fikk det de første ukene da hun hadde magesmerter, det hadde en liten effekt og funka såpass at det slutta å gjøre vondt sånn at hun fikk sove. Nå var jo også mageknipet "min" feil, da sambo hadde tatt løk på pizzaen og jeg ikke tenke over det. Men som sagt funka sukkervannet såpass at det ikke gjorde vondt lenger og hun rakk å sovne Verdt å prøve- det er også en oppskrift på sukkervann i spedbarnsboka, denne brukte vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå