to jenter og ett gull i magen Skrevet 17. juli 2011 #1 Del Skrevet 17. juli 2011 var ei som svarte at hu hadde fått beskjed om det samme men at ved neste ul var alt normalt. hva kan det komme av at magen er så stor? jeg har jo fått med meg en skrekk historie selvfølgelig før i dag hehe. magen var så stor og ungen hadde ikke fått leve opp så de måtte avbryte eller noe sånn. husker ikke grunnen til magen da men. slitsomt å være gravid hehe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143407571-jeg-skrev-et-innlegg-for-litt-siden-om-at-babyen-min-hadde-mage-som-tilsvarte-lenger-enn-jeg-er-p%C3%A5-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
respektatauten Skrevet 17. juli 2011 #2 Del Skrevet 17. juli 2011 det høres ut som det kunne være meg, uten at jeg skal si jeg er sikker! men jeg var på vanlig 1. kontroll i uke 9, og kjente at livmoren hadde kommet langt opp tidlig i forhold til første gang jeg var gravid.. legen estimerte størrelsen til 13-14 uker, men jeg var fortsatt usikker og mente det fortsatt var "veldig stort" i forhold til første gang (fikk ikke synlig kul før i uke 29/30!) jeg spurte og la frem grunner til at jeg ønsket en tidlig ultralyd (tvillinger i familien, tidligere prøveperioder, uregelmessig mens osv, hadde ikke særlig kontroll da vi ikke prøvde hardt men heller ikke hadde brukt prevensjon..) så jeg kontaktet jordmor for å få en ekstra sjekk, og hun målte livmoren til hele 22cm i uke 10! det er et godt stykke over navlen, og hun kontaktet videre overlegen på kontoret som var ening i at størrelsen ikke kunne stemme over ens med hvor langt jeg hadde komt i følge siste mens.. de mente jeg var 18-20 uker på vei.. så jeg ble da sendt på ultralyd, men de fant ingen grunn til at størrelsen var så unormalt stor.. en liten perfekt baby som vart målt til å være 13+3 i stede for 13+1 som jeg trodde selv.. der var ikke mer vann enn normalt og han fann ingen grunn, rett og slett.. alt var i onormale proposjoner på innsiden av livmoren ivertfall, så det må nok være veggene som er ekstra tykke og fyldige, eller noe slikt.. var på ordinær ul og alt var helt perfekt, fikk samme termin som ved første ultralys, 2 dager før menstermin.. så ingen skrekkhistorie her, enda ivertfall.. men spying og bekkenløsning fra H****TTE da, men det skla ikke gå ut over den lille blir nok noe annet når det blir trangt om plassen.. :S Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143407571-jeg-skrev-et-innlegg-for-litt-siden-om-at-babyen-min-hadde-mage-som-tilsvarte-lenger-enn-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-143408428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juli 2011 det er ikke min mage som er stor i forhold til uker. men babyen sin:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143407571-jeg-skrev-et-innlegg-for-litt-siden-om-at-babyen-min-hadde-mage-som-tilsvarte-lenger-enn-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-143408719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildPrincess Skrevet 18. juli 2011 #4 Del Skrevet 18. juli 2011 he he ja det er slitsomt å være gravid, spessielt når vi kombinerer det med alle de tragiske historiene på nettet. Nå aner jeg ikke om hva dette betyr for deg, men kom på noe min lege sa på sist kontrol. Vi har hatt masse UL pga div. problemer og jeg spøkte litt med at vis UL var farlig så ville denne babyen merke det. Da svarte han at UL i seg selv ikke var farlig, men at det var mye overdiagsnonisering der ute, man fannt rett og slett feil på friske barn. Grunnen til vår neste UL er at målingen av hodet ikke følger kurven som den skal. Grunnen til dette er at babyen har et ovalt hodet, som er helt normalt... men gjør at når man måler fra øret til øret så får man "feil" mål. Vistnok skal de ha begynnt i Bergen og måle omkretsen av hodet istedefor og de får da en mer riktig måling av hodet.... Men som gynokologen min sa så fint: "Alt er normalt ikke noe å bekymre seg for, men vi vil ha en ny måling om 14 dager... men slapp av nå og ikke bekymre deg for det" Skjønner jo hva han mener, men om jeg hadde dratt rett hjem og søkt opp dette på nettet hadde jeg helt sikkert funnet noen trangiske historier som virkelig hadde bekymret meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143407571-jeg-skrev-et-innlegg-for-litt-siden-om-at-babyen-min-hadde-mage-som-tilsvarte-lenger-enn-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-143409108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 18. juli 2011 ikke sant hehe:) vi er eksperter på å skremme oss selv da:) han sa magen på baby var litt stor men han tok det som trivselstegn. jeg var 16+1. magen tilsvarte 17+0 og hodeomkretsn 16+3. ordinær 3 august så får se da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143407571-jeg-skrev-et-innlegg-for-litt-siden-om-at-babyen-min-hadde-mage-som-tilsvarte-lenger-enn-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-143409410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå