Gå til innhold

Dere med barn på ca året, hvordan gjør dere det med tannpussen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Holder henne på armen, synger pussesangen og pusser tennene mens hun ser seg selv i speilet og syns at det er utrolig morsomt. Og så får hun pusse litt selv etterpå.

Prøv å gjør tannpussen til noe morsomt og noe kjekt. Det hjelper på

Min ettåring ligger på stellebordet mens jeg pusser med sånn tannbørste som er festet på fingeren, med postman pat-tannkrem... (schmaker goooth... hihi)

Er han urolig får han låne en tannbørste selv som han prøver å pusse mine tenner med.

Så synger vi Puss, puss, så får du en suss...

Annonse

Min fikk sin første tann da han var 5,5 mnd og vi har pusset 2 ganger om dagen fra første stund. Vi har aldri hatt problemer med å pusse tennene hans. Han gaper opp når han ser tannbørsten, så pusser vi! ;-) Han får lov til å tygge litt på tannbørsten selv, også tror jeg han liker smaken av tannkremen (Colgate 0-6 år).

Setter meg på dolokket med poden på fanget slik at han ser speilet. Han har to børster så han får pusse litt selv. Noen ganger hjelper det at mamma lager masse rare grimaser i speilet slik at han gapskratter, andre ganger synges det "tannpussesangen".

På kvelden er det premie for å være flink til å pusse tenner, nemlig fluortabletten, denne er stas og få. Så da sitter han stort sett stille slik at tannpussen går fort unna.

Men har stort sett aldri vært noe problem med tannpussen. Vi begynte med litt tannpuss før han fikk sin første tann for å venne han til tannpussen.

her tar vi først rumpevask i rennende vann, så får hun sitte i vasken å vaske hender og føtter mens jeg pusser og synger pusspuss.. så får hun en ny liten dert med tannkrem og får pusse litt selv, så får hun fluortablett og alle er fornøyde! :)

På apoteket. Vet ikke om alle apotek har det, vi kjøpte vår på Apotek 1 etter å ha kjempet med vanlig tannbørste og en illsint unge i ukesvis. Fingertannbørsten ble akseptert med en gang! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...