Gå til innhold

Tørketrommel, et must?

Anbefalte innlegg

MÅ man ha tørketrommel og tørker dere alt mulig der?

Vi vurderer tørketrommel nå pga. at vi har blitt plaget med stygg lukt i tøyet vårt. Virker som om det kan komme av at det tar lang tid og tørke det. Har som regel 2-3 tørkestativ med klær til tørk samtidig i stua. Mannen og ungene er også mye snufsete.

Har ikke hatt denne lukta i nyvasket tøy i det siste nå, men så har vi for det meste tørket tøy ute.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143407149-t%C3%B8rketrommel-et-must/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner det. Ville ikke brukt det til alt tøy, siden det sliter mye på tøyet, men til store ting og klær det ikke er så farlig med. Den er jo dyr i drift, men gjør livet enklere og for dere, bedre inneklima. Jeg driver og overtaler mannen, håper å lykkes snart :)

har trommel, den er ødelagt og skal rapareres, men blir stadig glemt/nedprioritert!

Suger strøm og sliter på klærne...

MEN; jeg er DRITTLEI å ha 2-3-4 fulle stativer i stua hele tiden høst, vinter og vår, og med været vi har i sommer må jeg tørke inne nå også. Så nå skal den fikses, for med baby, 4 åring og 10 åring + mamma og pappa, blir det nok klesvask! ;)

Must og must. Jeg klarer meg forsåvidt uten, men syns det blir litt tungvint også. Jeg tørker kun håndklær, sengetøy (og en sjelden gang undertøy) i den, og det er jo det som krever en del tørkeplass også.

Vanlige klær krymper og mister fasong av å tørkes i trommel så de henger jeg opp til tørk på vanlig måte.

Vi har ikke tørketrommel, og klærne lukter helt ok her. Eneste "nedtur" med det er at vasking av klær må planlegges litt, sånn i forhold til når bestemte klær trengs, for de skal jo tørkes. Også må man passe enda litt bedre på husvask ol, for nytter ikke å tørke klær, om det ikke er rent nok i rommet hvor de tørker.

Annonse

Ettersom alternativet ditt til tørketrommel er tørking i stua, så hadde jeg ikke vært i tvil. Vi hadde det ikke når vi var 2stk, men nå når vi er fire og fortsatt ikke har ordentlig plass til tørking, så syns jeg det er håpløst uten. Jeg tørker ikke alt av klær i den, men det hjelper mye med håndkler, sengetøy, kluter!, sokker, undertøy, t-skjorter osv osv. Klær til barna tørker jeg ikke i trommel fordi de slites enda raskere og mister fasongen og kryper så de vokser enda raskere fra dem. Heller ikke bukser, penere t-skjorter, gensere osv til oss voksne. Likevel hjelper det veldig å få tørket en del ting i trommelen, da blir det et tørkestativ i stedet for 2-3...

Det er i alle fall et løft for innmijølet deres om det står 2.3 stati til tørk i stua. Er ikke sunt med så mye fuktig luft. Jeg syns det er et must, omtrent på linje med oppvaskemaskin. Tørker ikke t-skjorter, gensere, bukser og topper. Men sokker, truser, hånkler, vaskekluter, sengetøy o.l. Tørker alle babyklær i trommel fordi de blir mykere og fordi det er så smått at jeg ikke gidder henge det opp.

Om du må tørke klær i stua ville jeg hatt tørketrommel. Vi har ikke det, men jeg ønsker med det til gulpekluter, sengetøy og håndklær. Tar mye plass.

Vi hadde vond lukt i håndklene våre når jeg vasket på 60 grader. Begynte å vaske på 90 grader og da ble lukten borte.

Vil absolutt si at jeg trives godt med å ha tørketrommel. Bruker den til de tingene som vaskes på 60 grader, altså sengtøy, håndklær, undertøy (ikke bh'er selvsagt) og sokker.

Lukter mindre av vasken etter vi begynte å vaske sokker på 60 grader.

Har du prøvd å ha litt eddik (ca en kvart flaske) i forvasken når du vasker tøy som vaskes på mindre enn 60 grader? Det hjelper her. Det er også viktig å henge vasken raskt opp, la det være litt luft mellom tøyet slik at det tørker raskere. Gjerne ha en verandadør eller vindu i nærheten på vidt gap.

Det vil jo bli endel mindre tøy til tørk desom sengtøy og håndklær tørkes i trommel, det er jo ting som tar mye plass på tørkestativene.

Lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...