Gå til innhold

Lille Liam kom til verden 14.07.2011 kl 17:59 - Endelig!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 8 dager på overtid fikk jeg time til igangsetting på Riksen. Møtte opp kl 9 om morgenen og ble sjekket om modning. Fikk satt inn første pille kl 10, dro å spiste og fikk et par rier...men ingen kraftige. Fikk neste pille kl 14. Riene tok seg opp men ikke så innmari mye...var lenge mellom hver gang. I pausene satt jeg og samboeren og spilte spill på mobilen...hehe.

Kl 15 var det vaktskifte, og da kom Jordmor Mali; ei tøff dame som sa at jeg skulle føde på hennes vakt...hjelp!!!

Kl 15:30 tok hun vannet...å fy filler`n så vondt det var. Ikke lenge etter dette begynte riene, og de var temmelig kraftige. Fikk heldigvis lystgass, men prøvde å ikke være helt borte vekk. Kl 17:05 fikk jeg beskjed om å presse alt jeg hadde når pressriene kom, i mellomtiden fikk jeg spinalbedøvelse. Jeg presset for harde livet, og følte til tider at dette ville jeg ikke, men kl 17:59 kom endelig veslegutt! Hele 4,5 kg og 51 cm lang. En stor liten pjokk, og uten å rifte i det hele tatt...må nok takke jordmora for det, for hun arbeidet på spreng...noe det også føltes ut som også!

Selve fødselen denne gangen er litt mer voldsom enn den første jeg hadde, men er nå så utrolig glad for at Liam er her. Nå sitter jeg her med skikkelig melkespreng, og gleder meg til min kjære kommer hjem med en ammepumpe...ser ut som jeg har fylt ut max med silikon...stakkars veslegutt når han skal ha pupp, ikke så lett å vite å få tak i disse brystene.

Opplevelsen av første natten på sykehuset er så som så...måtte dele rom med ei utlandsk jente, som hadde en baby som gråt hele tiden. Liam bare sov...og når den andre babyen stoppet å gråte, begynte romjenta å snakke i telefonen...da var klokken etter 24:00...jeg måtte be henne ta litt hensyn, men så fort hun la på. Begynte ungen hennes å gråte igjen. Hadde jeg fått enerom, hadde jeg fått sove nesten den første natten. Liam var så kvalm at han ikke orket så mye pupp, ble værre natt nr 2...men heldigvis fikk jeg lov til å reise hjem tidligere, så fikk litt avlastning i løpet av døgnet av min kjære.

Nå sover han lengre og lengre mellom hvert måltid, og jeg føler meg som verdens heldigste! Storebror er nå på ferie hos mormoren sin, så vi kan nyte noen dager alene med Liam.

Føles fortsatt veldig uvirkelig ut, men nå er han her!!!

Gled dere jenter, dette er unikt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye ♥Spirevipp♥

Har ventet å høre på hvordan det har gått..... håper virkelig det snart er min tur :)

Nyt tiden fremover

Skrevet

Gratulerer! :)

Var det vondt å ta vannet ? Hm. Syns jordmor så tydelig sa at det ikke skulle gjøre vondt......

Hvordan er spinalbedøvelse i forhold til epidural?

Skal selv settes igang på tirsdag, så derfor jeg er litt ektra spent!!

Skrevet

Gratulerer, spirrevipp!!! :-D

Aliengirl85: de tok vannet på meg også da jeg fikk eldstemann, og det gjorde ikke noe som helst vondt for meg - så dette er tydeligvis forskjellig.. (Og epidural ER vel spinalbedøvelse..?)

Kos deg masse med lille gutten din, HI!! :-D

Skrevet

Mye av grunnen til at det gjorde vondt var fordi Liam lå så veldig langt ned i bekkenet, så hun måtte ta to fingre rundt hodet på han for å få ut vannet. Hodet hans var som en propp....men også sikkert fordi han lå som en stjernetitter, altså med nesa opp.

Jeg fikk epidural med førstemann og det var himmelriket i forhold. Spinal er en lokal bedøvelse som varer i ca 3 timer, men man har mye mer følelse i kroppen. Det som var er at jeg ønsket epidural, men jordmor sa at den ikke ville rekke å fungere før babyen var ute, så derfor valgte de spinal. Denne fikk jeg voldsom kløe av, så samboeren min måtte klø meg på lår og legger....

Er glad jeg fikk spinal bedøvelse, men føler ikke den funket i nærheten av det en epidural bedøvelse gjorde! Dessuten gjorde den at mine pressrier ble slappere, så det var jeg som måtte gjøre meste av jobben. For å si det sånn, det var en hard treningsøkt, men med utrolig god hjelp av jordmor og sykepleierstudent og samboer!

Skrevet

Gartulerer!!! Liam er verdens nydeligste navn! Har en gutt, William, en Tristan og neste Liam;)) Lykke til

Skrevet

Gratulerer så mye (-: Flott navn dere hadde valgt!

Skrevet

Gratulerer så mye :))

Skrevet

Gratulerer med gutten :)

Skrevet

Gratulerer! Vi fødte nesten på samme tid;)

Skrevet

Gratulerer så mye! :) Nå teller jeg ned dagene her!

Skrevet

Gratulerer så masse med Liam-endelig kom han!!

Har vært i min egen lille boble etter at jeg selv fødte, så deilig å være ferdig, og sitte her med det lille nurket sitt:-)

Håper dere koser dere som bare det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...