Gå til innhold

Tips til å få forholdet på rett kjøl igjen?

Anbefalte innlegg

Er nå 4 mnd siden fødsel, og det føles som meg og min samboer bare "lever" sammen.. Han jobber mye og er hos kompiser ca 4 ganger i uka på kveldene etter jobb.. kommer da hjem i 3 tiden om natta... så ikke mye man kan finne på da. Når han er hjemme, så sover han mye- ikke rart siden han sover lite når han kommer sent hjem.

Men jeg prøver å få han med på ting, gå å bade, tur, besøk osv osv, det syns han ikke noe serlig om.

Vi har liksom ingen gnist lengre, vi er ikke "kjærester" lengre, ingen kos, ingen fysisk nærhet.. Prøver å ta insj, men han har somregel ikke lyst.. puh vet ikke jeg, har dere noen gode tips? vil jo få det til å fungere som før..

Fortsetter under...

Fortell han hvor skapet skal stå. Min mann SKAL prioritere meg og barna hvis ikke er det hue og rævva ut... Selvfølgelig kan han dra på kompisbesøk innimellom men det er så lenge vi ikke har planlagt noe annet. Dette gjelder selvfølgelig både for meg og han :)

Ellers kan det kanskje være lurt å snakke med han og fortelle han hvordan du føler det og spørre han om det er noe galt? Å snakke i lag er som regel det beste verktøyet for å få et godt og velfungerende forhold :)

Enig med hun over - snakk med ham, fortell hvordan du føler det.

Kan han ha en fødselsdepresjon? (ikke ment som fleip) For meg er det ikke vanlig at en mann som nettopp er blitt pappa velger kompiser frem til kl 3 på natta mer enn halvparten av uka... Han må jo være i kronisk underskudd på søvn også, og det gjør jo ikke at overskudd eller humør blomstrer. Husk at han velger det han gjør nå, dvs at han også kan velge å ha det anderledes. Jeg hadde ikke orket å ha det sånn i lengden. Hvis han er så lite hjemme regner jeg med at du, i tillegg til barnet, også gjør det meste hjemme?

Fortell ham hva du føler og spør ham hvorfor han er mer hos kompiser enn hos deg og barnet. Ikke dømmende, vær saklig, kommer lengst da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...