Gå til innhold

Mindre pene mennesker...

Anbefalte innlegg

Det finnes jo mennesker som ikke er pene i det hele tatt, og burde tatt en omgang med utseendet sitt. Slike folk hadde fortjent en noe ala Extreme Make Over/Happy Day. Men hvis det ikke er mulig (penger), hvordan sier man ifra uten å såre for å få personen til å gjøre om noe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143406791-mindre-pene-mennesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Med mindre denne personen har uttrykt at hun trenger hjelp med klær, sminke eller hår, så holder du munnen pent lukket, hi..

Jeg har ei venninne som mannen syns er direkte grusom utseendemessig. Har kjent henne siden jeg var 1 år, altså i 31 år, og hun er verdens mest lojale og herlige venn. Min aller beste venninne. Etter han sa at "hun er den styggeste venninna du har" og bla bla så har jeg begynt å se på henne selv. Jeg ser jo at hun ikke er modellskjønn, men for meg så er hun så flott innvendig at jeg ikke klarer å se at hun er stygg. Hun sliter med selvbildet, har kanskje 5 kg for mye, men absolutt ikke tykk. Men kunne aldri ha falt meg inn å si noe om noe av dette til henne! Hun klager selv, men jeg sier at hun er flott som hun er! For i mine øyne er hun det!

Ei anna venninne er 40kg overvektig, og hun syns jeg ikke er noe særlig pen, helt ærlig. Ansiktet har mistet all "penheten" pga overvekten. Hun har elendig selvtillit og selvbilde, men er så snill og god som dagen er lang, og det finnes ikke et vondt bein i hele henne. Men hun derimot spør meg om råd om klær og sminke. Da drar vi ut og handler klær, jeg kommenterer aldri at hun er for tykk for et plagg, sier heller at kanskje hun burde prøve noe som sitter litt penere, eller noe i den duren. Og hun setter pris på ærlig tilbakemelding. Er også jeg som sminker henne når vi skal ut. (Hår er jeg elendig på).

Moralen er at vær ærlig på en snill måte når det gjelder folks utseende, husk at folk blir veldig fort såret om man sier noe feil. Ingen ØNSKER jo selv å bli sett på som stygg eller feit, og jeg snakker til andre slik jeg ønsker andre snakker til meg.

Er du s flott og se på da? Så lenge ikke folk ber deg om meningen sin bør du holde kje** mener nå jeg. Alle er forskjellige. Noen vet selv at de ikke er kjempepene å se på , men verdsetter kanskje noen mindre overfladiske kvaliteter med seg selv. Hva gir deg retten til å bestemme om andre trenger en makeover??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...