Gå til innhold

Han har bestilt kjøkken uten at jeg visste det! Og jeg som har planlagt, odnet, sett i kjøkkenblader osv i over ett år!! Trenger noen synspunkter, er så utrolig skuffet...

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte huset for ett år siden, og jeg har snakket om nytt kjøkken fra dag 1. Vi skal slå ned noen vegger og gjlre det stort. jeg har sett i utallige blader, vært på kjøkkensentrer og tegnet opp og drevet i flere måneder.

For to måneder siden var en snekker her og målte opp og vi hadde snakket om hvilket type kjøkken vi skulle ha. Plustelig lå det et utkast på stuebordet hjemme som min samboer hadde fått tilsendt fra kjøkkenleverandøren. Jeg var ikke helt enig med tegningene, og sa vi måtte reise dit sammen for å se på benkeplate, knotter, vask, hvitevarer osv osv. Han har ikke hatt tid til å være med pga jobb, og dermed så har vi ikke fått gått dit sammen.

Men, får plutselig vite idag at han har bestilt kjøkkenet, FOR 2 UKER SIDEN!!! Uten å si noe til meg!

Begynte å gråte, var så skuffet og lei meg! Har gledet meg til å velge alt dette, diskutere om vi skal ha treplate eller stein plate osv.

Føler ikke lenger at dette blir det kjøkkenet jeg har drømt så lenge om..

Sikkert noen som syns jeg er utakknemmelig, men føler meg så utrolig overkjørt av han.

Fortsetter under...

Det hadde jeg rett og slett blitt dritsur for! Er det for sent å avbestille det nå da? Skjønner godt du føler deg overkjørt av han...

Selvfølgelig har han overkjørt deg. Big time. Hvem bestiller et kjøkken man vet partneren ikke vil ha i hemmelighet? Kjør oppvaskkrangel, og si at han må ordne opp i dette og avbestille kjøkkenet, eller du går og avbestiller kjøkkenet. På hvilken måte skulle du liksom være utakknemlig? Skal du være takknemlig for at han fratar deg medbestemmelsesrett i oppussingen av huset deres? What?

Herregud for et mannfolk. Bli nå sint (for en gangs skyld?) og be ham respektere deg og avbestille kjøkkenet så dere kan finne et sammen.

Jeg skjønner deg jeg :)

Kan du ikke ringe til de han har bestilt kjøkkenet fra, kan jo hende det er tid til å gjøre forandringer, ikke ta alle sorgene på forskudd.

Håper det ordner seg, knotter og slike småting får du garantert skiftet ut, men om benkeplaten er skjer ut så kan det hende det blir ekstra kostnader å få den byttet. Men ring å hør du :)))

altså, det er jo kjøkkenet jeg vil ha, men jeg aner jo ikke hva han har bestilt??!! Og det er jo to uker siden det ble bestilt, så er så redd for at det ikke går å avbestille! Planen er å ringe dit direkte imorgen tidlig, høre om det er mulig å gjøre endringer evt avbestille.

Skjønner liksom ikke hvordan det er mulig, han har bestilt kjøkkenet over tlf! Kjøkken til 300.000kr!!! Så er faktisk de på kjøkkensenteret som har bestemt drømmekjøkkenet mitt...

Annonse

Sett deg ned og se om det er slik du vil ha det og hva du eventuelt vil ha endret. Fortell mannen din at du er skuffet og hvorfor. Så kan dere bli enige om hva som kan endres og om eventuelt hele kjøkkenet kan avbestilles.

Det kan hende at mannen din tenkte at han var grei og ville overaske deg med at denne jobben var gjort. Ikke vær alt for sint på ham. Det var sikkert godt ment selv om det ble helt feil.

Hadde jeg ikke gått med på. Om det hadde vært min mann hadde han måttet avbestille kjøkkenet og stått for ekstrautgiftene selv.

Dette beviser bare igjen at menn er noen rare dyr:))

Han syns sikkert at han har vært kjempeeffektiv og spart deg for mye arbeid. De har ingen aning om hvor mye tid og omtanke vi legger i oppussingsprosjekter!

Det går helt sikkert an å endre på bestillingen, så lenge det er det kjøkkenet du vil ha. Så ring dem i morgen, forklar saken og avtal time til å diskutere detaljene.

Du er slett ikke utakknemmelig, det er mannen din som trenger en skikkelig oppstrammer her!

Det kan vell hende at mannen rett å slett vil få det gjort nå.. det å gå å funderepå nytt kjøkken i et år er for mange laaang tid å bestemme seg på..

Du sier ingenting om hva mannen din mener om denne saken, for du har vell pratet med han?

Hvilken forklaring hadde han på at han hadde bestilt det uten at du var med på detaljene?

Dette hadde aldri mannen min gjort. Ikke uten at han ønsket å pine seg selv de neste årene.

Det er jo som om at du skulle gå til innkjøp av den nye familiebilen uten at han fikk et ord med i laget. Herlighet, jeg hadde klikka. Uansett om det var i beste mening; han må seriøst ta deg med i planleggingen av noe så stort!!??

Annonse

Dette må da vel være en kødd?? Sorry tror ikke han har bestilt et kjøkken til 300.000 kroner uten ditt samtykke!

Hva er det i skapene?? gull og diamanter? Vi har kjøkken fra Drømmekjøkken, det er et av de dyreste, men likevel kostet det langt fra 300.000 inkl hvitevarene.

Sorry, men dette tror jeg ikke noe på:(

Kanskje mannen din bare vil overraske deg og vet hva du liker..

Snakk med han du.. Og et kjøkken til den

Summen? Øh hvor stort er dette? Høres jo langt over normalen ut for selv et eksklusivt kjøkken.

Jeg hadde klikka!

Dette er avgjørelser man tar i fellesskap.

Kanskje blir kjøkkenet akkurat som du ønsker, men han har ingen rett til å overkjøre deg.

Sørg for å få se bestillingen og hvordan det ser ut, så gjør dere endringer sporenstreks !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...