1frafør_1påvei Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hei! Har hatt stigende BT de siste ukene og før helgen var undertrykket på 95, i tillegg til at urinprøven viste +1 i proteiner. Har veldig mye vann i kroppen og vekten stiger.. har hatt noe vondt i hodet, men sjeldent skikkkelig hodepine. Er mer slapp og sliten, blir fort ør og svimmel hvis jeg stresser og gjør for mye. JM sa jeg skulle ha lav terkel i forhold til å ringe til sykehuset hvis forverring. Skal på kontroll i morgen igjen, så er spent på hvordan verdiene er da.. Har termin om 4 dager, så har så og si fullført hele svangerskapet. Er det mulig å bli satt i gang hvis man ønsker det? liker ikke tanken på at sv.forgiftningen skal bli verre..og skjønner ikke hvorfor jeg skal gå på hyppige kontroller, som etter min mening bare er enda mer slitsomt..hadde det vært opp til meg ville jeg bare bli satt i gang..noen med erfaring angående sv.forgiftning på slutten av graviditeten? hvor mye skal til før de velger å sette i gang fødselen?
Blæddieblue Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Jeg hadde +2 på proteiner og blodtrykk som gikk opp og ned. Ble lagt inn til observasjon i 3 dager, da var jeg i uke 38. Nå setter de meg i gang 2 dager etter termin pga at dette skjedde. Jeg har vært på kontroll annehver dag nesten. Slitsomt, men jeg har termin i dag og blir satt i gang på tirsdag, så nå skjer det noe her, uansett Får håpe du blir klokere etter kontrollen i morgen. Lykke til!
1frafør_1påvei Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2011 Okei, håper jeg slipper mange og hyppige kontroller fremover..blir så urolig og nervøs :-/ Det beste hadde jo vært om det hele startet av seg selv ganske snart, men har null tegn til fødsel noe sted.. Utrolig spennende at det snart skal skje for deg! Masse lykke til!! :-) kommer forhåpentligvis etter ganske snart nå!
Gjest Mafan Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har egentlig hatt det ganske likt som deg, men ikke like mye hodepine, men siden i går kveld og i dag har jeg en murrende hodepine som ikke gir seg. + 1 i proteiner er jo det samme som å ikke ha noenting, det er innenfor normalområdet, alle har litt proteiner i urinen fra tid til annen. Har aldri vært snakk om igangsetting hos meg. Og det er vel ikke slik at jeg har begynnende svangerskapsforgiftning pga disse symptomene, men må være obs. Jeg har også altså hatt + 1 i proteiner, har høyt blodtrykk, vann i kroppen, og moderat hodepine de siste dagene.
1frafør_1påvei Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2011 Ja, får inntrykk av at verdiene skal være veldig "ille" før de faktisk velger å sette fødselen i gang..så ser nok for meg at de velger å ikke gjøre noe i mitt tilfelle, annet enn å holde øye med utviklingen. Syns bare det er litt slitsomt, klarer ikke la vær å bekymre meg for om alt er OK..men er heldigvis i mål snart :-)
Gjest Mafan Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Skjønner deg godt. Bekymrer meg også en del. Særlig siste dagene som hodepinen kom. Er heldig som har samboer som er sykepleier, han tok blodtrykket mitt og sjekket urinen min på jobben i helgen, for var så usannsynlig trøtt, kvalm og hadde hodepine i går. Får bare håpe det er tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet..
1frafør_1påvei Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2011 Så kjekt å være samboer med en sykepleier. Føler meg ganske hjelpesløs av og til når jeg verken kan sjekke BT eller urinen hjemme. Har du lenge igjen til termin Mafan? får håpe det er tegn på fødsel, ja! :-)
NostraStoria Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 Du må ha en del mer proteiner i urinen før at det er snakk om fare for sv forgiftning - da skal det være i kombinasjon med blodtrykket. Selv har jeg hatt fint blodtrykk men f.eks 4+ i protein, og da var det ingen bekymring. Ofte kan urinen være litt forurenset f.eks av utflod.
Gjest Mafan Skrevet 17. juli 2011 #9 Skrevet 17. juli 2011 Ja det er ikke så verst det Har termin på onsdag som kommer, så ikke så lenge igjen da... Satser på å slippe noe særlig overtid, selv om jeg frykter det blir det. Så lenge du ikke har mer protein i urinen så har du nok ikke så mye å bekymre deg over, også får du jo god oppfølging virker det som. Lykke til videre!
Maia&Mathias <3 Skrevet 18. juli 2011 #10 Skrevet 18. juli 2011 Jeg var nettopp på leiekontroll på sykehuset og var inne hos ei jordmor der. Blodtrykket mitt har steget fra 80 i undertrykk på fredag til 95 i undertrykk idag + at jeg har fått van(n)vittig mye vann i kroppen; beina, fingrene og ansiktet + at jeg er litt ør i hodet til tider og urolig i kroppen, spesielt på natta. Hadde bare spor av protein i urinen men jm sa at jeg hadde mild til moderat svangerskapsforgiftning og at terskelen min skulle være lav for å kontakte føden dersom jeg fikk symptomer som hodepine, magesmerter og kvalme. Ble også sendt til laben for å ta blodprøver. Skal tilbake til kontroll hos legen til torsdag og på sykehuset til mandag igjen. Jordmor nevnte igangsetting og jeg spurte om d var sånn at verdiene måtte være skyhøye for at de gjorde det. Fikk til svar at de så på helhetsbildet når de besluttet å sette igang fødselen og at d gikk litt på hva jeg ønsket også. Så nå blir d spennende dager fremover! Har forresten 10 dager igjen til termin idag, er 38+6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå