Alida*Englebarn Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har vært våken mye av tiden i natt, har hatt tak av mens-murringer, flyttet meg fra side til side. Jeg våknet virkelig opp og tenkte på om dette var seriøst. Det ble aldri rie lignende, men kanskje det er de såkalte "masriene" det snakkes om. Jeg fødte min nr 2 tre uker før termin og de andre to en uke før termin. Derfor er jeg jo en som føder litt tidlig:-O Jeg trøster meg med at vannet aldri har gått før jordmor har tatt vannet:-Ser med gru på vannavgang på natten, stress og hvordan kle på seg. Jeg blir helt stresset ved tanken, jeg har ikke mannen her før om to uker, har ikke bil. Trøster meg med at jeg kan ringe min venninne og evnt Taxi. jeg har begynt å legge alle klær tilgjengelig, samt toalettsaker, telefonnummer osv. Nå nærmer det seg for det står 31 dager igjen, oi oi oi snart skal jeg til pers og jeg er nesten litt utenfor kroppen og forstår det ikke ennå:-O
håpefull *er mamma* Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Jeg er 36 fullgåtte nå på onsdag, og har siden helgen også hatt mensenmurringer på natten. 1. gang var natt til lørdag. Da sov jeg nesten ingenting. Tenkte at det ikke kunne være rier, siden smerten varte sammenhengende over flere timer. Kl 04.30 ringte jeg jordmor på sykehuset, og hun sa jeg kunne se det an litt siden det gikk over når jeg reiste meg opp og gikk litt. Jeg er 1. gangsfødende og har ikke vært gjennom dette før, men det kjentes ut som om babyen presset seg ned i bekkenet. Jordmor sa at det kunne være det som skjedde. Etter dette har jeg hatt plager til og fra, spes på natten. Har ringt legen idag, og fått time på ons istedet for fredag. Jeg sa jeg ikke var veldig bekymret, for jeg er ikke det. Kjenner godt med liv gjennom dagene, og det er jo det som er nesten alfa omega har jeg fått inntrykk av. Jeg har også tenkt på om det kan være maserier. Skjønner ikke helt hva det er, og hva som evt er forskjellen mellom det og kynnere. Hvordan går det med deg da, Alida? Lykke til :-)
Alida*Englebarn Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2011 Natt til søndag var jeg også våken med "masrier" søndagen merket jeg ikke slike murringer. Jeg tror kanskje hun endelig har snudd seg, jordmor fant ikke leie da jeg var det i forrige uke. Jeg ringer ikke føden før jeg merker intense tak som kommer regelmessig, eller har blødning eller vannavgang. Har 30 dager igjen og tror nok ikke hun er klar for å komme ennå. Jeg skal til jordmor i morgen og hvis hun ikke finner leie må jeg til Ullevål for å ta ultralyd. Går det bra?
Åse❣ Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har også begynt med mensmurringer. De kommer som regel på kvelden, men denne uken har de kommet på dagen også. Har vært veldig sliten de siste dagene så sofaen har blitt flittig brukt og dermed litt enklere å legge merke til alle murringer i kroppen. I går ble de skikkelig kraftige etterfulgt av et par skikkelige kynnere, men det var det. Ble litt nervøs for at det kunne være noe på gang, men er nok bare ting som modnes(?). Er 1. gangs jeg også så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter eller forskjellen på masserier modingsgreier og alt det der... utrolig forvirrende Har igjen 25 dager til termin. Utolmodig og veldig klar for å se lillegutten i magen. Kjæresten har ferie så det hadde ikke gjort noe om bebisen kom mens han er hjemme. Pendler med tog en time unna så det kan jo ta litt tid hjem om han er på jobb og det skulle skje noe, men satser på at det skjer om kvelden Rart å tenke på at gullet snart er her. Veldig spennede og etterlengtet, men også litt uvirkelig.
gledebarnet2 Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Hei. Har også kjent noen mensmurringer et par ganger, kommer på kvelden + at babyen presser ned i bekkenet...trodde faktisk at kanskje fødsel var i gang i natt, mye press nedentil, kynnere og noe menslignende smerter, men det gikk over...heldigvis:) er 36+1 ja ja, nå er det ikke lenge til...i hvertfall for noen;)
Alida*Englebarn Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2011 Trøsten er jo at det sjelden skjer så fort og man rekker det meste før det virkelig er dramatisk:-) Mellom riene er det ikke vondt og man rekker å ta seg inn, viktig når man skal komme seg avgårde:-O Første svangerskapet handlet jeg tøfler mellom veene, tok en bytur og prøvde å roe ned, hadde 15 min til sykehuset. Når jeg kom dit var jeg der i fire timer før babyen kom ut. Jeg har alltid vært lengst mulig hjemme, men ikke hatt så lang vei til sykehuset. Nå er jeg alene fram til det er to uker til terminen, er ikke redd egentlig for det er ikke så mye annet å gjøre enn det jeg klarer selv:-O Murringene kommer om natten og magen er hard om kvelden. Snur meg mye om natten og våkner svett i dyna:-O Det skal bli deilig å bli seg selv igjen, Men det er jo i tankene at barseltiden er verre enn graviditeten når det gjelder etterrier, sårt underliv, svettebyer, følelser og lite søvn, puhh. Husker at det var deilig å passere 6 uker:-)))))
håpefull *er mamma* Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 Godt å høre at det er flere som har det sånn. Idag har jeg kjent disse takene (hva de nå enn er) på dagtid også. Kjennes ut som menssmerter med press i ryggen, smerter i magen og nedpress. Nedpresset gjør sånn at det er ekkurat som jeg må bæsje ;-) Takene kommer ikke veldig ofte, de er uregelmessige og varer noen sekunder. Har forsåvidt begynt å kjenne endel ubehag når jeg har sittet framoverlent og skal bøye meg litt bakover. Da kjennes det ut som blæra får seg en kjempeklem. Jeg kan fint leve med alt dette så lenge alt er bra med jenta i magen ;-) Liv og røre er det ihvertfall der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå