Treningsmamma har født ♥ Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hei jenter... Egentlig bør jeg ikke være utålmodig i og med at jeg har termin om 12 dager, men avslutningen på dette svangerskapet har vært noe annerledes enn med mine to andre. I tillegg har jeg født både 21 og 9 dager før de andre gangene. Lillegutt i magen er en skikkelig luring og har forsøkt seg ut av magen allerede et par ganger- har da blitt stoppet med drypp i 48 timer. Noe som virkelig ser ut til å fungere.... har slitt mye med vonde kynnere og maserier siden dette hendte i uke 31. Begynner derfor nå å bli litt sliten.. De siste dagene har jeg blitt strippet og forsøkt med på litt sengehygge. Hadde 2 cm åpning fredag, men ikke fullstendig moden ennå. På lørdag kom det veldig mye blodig slim (omtrent hele dagen- måtte bruke bind) så jeg antar at slimproppen nå har gått. Har i natt og i dag hatt utflod som har vært lyserosa. Lillegutt sparker godt og viser at han trives godt der inne! Håper virkelig det skjer noe de nærmeste dagene/uken- sover ikke så mye lenger om natten heller da jeg ofte har mye vondter da. Hvorfor kan ikke ting bare bli regelmessig snart og lillegutt komme ut? Flere som er litt frustrerte og utålmodige?
Mor23 Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Ja!! Utålmodig nå! Førstegangsfødende med UL-termin på tirsdag! Skal til siste legekontroll i morgen og håper at ting er blitt litt moden da. Var innom føden på fredagsmorgen og da var det ingen tegn til modning. Prøver å innstille meg på å gå over tida, men merker at det kan bli hardt å holde ut! Har prøvd litt forskjellige kjerringråd nå i helga uten at det ser ut som har virket inn på å få startet rier eller noe slags tegningsblødning. Prøver å holde meg i aktiivtet siden jeg er så heldig å ikke være plaget av smerter i rygg, eller bekken. Man kan jo håpe at det kan gi positive utslag...Vi prøver å kose oss de siste dagene nå før vi blir en liten familie på tre. Men jeg merker at jeg er spent og gleder meg til å treffe den lille. Det hjelper ikke akkurat på tålmodigheten at alle kjente spør og kommenterer om jeg ikke snart skal føde/har født osv... Kan de ikke la meg være i fred så skal jeg si ifra..Dessuten så ser de vell at magen er der, så de burde jo skjønne at NEI jeg har ikke født enda!
Billie Jean Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Hei:) Ganske likt forløp som deg siste dagene, så vi er flere i samme båt! Men ser at du har hatt det hundre hakk tøffere i fokant... Utrolig at du holder ut, men du må vel bare... Jeg hadde maserier i går (etter en runde i halmen;), de tok seg skikkelig opp noen timer i går kveld/natt, sånn at jeg virkelig måtte puste meg gjennom dem, få massasje av mannen og brukte varmepute for å "holde ut". Minte veldig om starten av min forrige fødsel (6 dager før forrige gang, nå er det 10 dager igjen). Men så ga de seg utover natta! Frustrasjon! Og i dag har deler av slimproppen gått, så nå håper jeg virkelig det skjer snart. Litt utålmodig, men også veldig spent på hvordan fødselen blir denne gangen. Og ikke minst se hvordan den lille ser ut og få hilse på han! Det får være halmstrået ditt de siste dagene Treningsmamma, det er hvertfall ikke lenge til du får gutten din ut nå!
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2011 Hei Mor23 Så spennende med nr 1 Husker det selv som om det var i går. Er helt fantastisk å bli mamma Krysser fingrene for at det skjer noe snart- både for deg og oss andre som er i samme båt. Er helt enig at de som er rundt oss burde ha mer fortståelse for at vi gir beskjed når noe skjer og at de kan slutte å mase sånn- selv om jeg vet de mener det godt Lykke til med innspurten
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2011 Hei Billie Jean Har fulgt litt med deg de siste dagene Er rart hvor små rar vi blir mot slutten. Huff ja, har måtte holde ut- skal skrive under på at det ikke har vært lett. De rundt meg har heldigvis forsatåelse for utålmodigheten min nå. Nok er nok på en måte. Man blir jo så sliten psykisk i tillegg til at man skal ta vare på 2 gutter på 2 og 5 i tillegg. Mannen skal ikke ha ferie før august og barna er ute av barnehagen om dagen. Håper virkelig den lille vil ut snart hos oss begge Spennende med denne blodige utfloden og slimproppen- satser på at dette er et godt tegn Vi får holde hverandre oppdatert
LCG80 Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Hei:) JA, er veldig utålmoding, men også litt engstelig akkurat nå! Har termin i morgen og er 1.gangsfødende. Kjent lite liv de siste dagene og ringte derfor føden, kom på kontroll kl 14 og er nå innlagt da legen så lite fostervann..og derfor lite pustebevegelser hos prinsessa! CTG er fin, og den skal de ta med jevne mellomrom til i morgen. Videre er det snakk om igangsettelse i morgen, så vi får se hva som skjer! I følge jordmor som akkurat var her, var legen som tol ul på meg ikke så flink på ul undersøkelser (!!) Så det blir en ny i morgen tidlig før en evnt igangsettelse!
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2011 Hei LCG80 Huff da... ikke gøy å få slike beskjeder, men det ordner seg heldigvis stort sett. Du får holde oss oppdatert om hva som skjer med deg og masse lykke til
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Huff da LCG80, du får ha masse lykke til imorgen, skal tenke på deg..
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 18. juli 2011 #9 Skrevet 18. juli 2011 Og treningsmamma; ja! Er veldig utålmodig jeg også, og sliten, og ganske nervøs for fødseln (hadde ks sist). Men, nå er det ikke lenge til uansett hvordan man snur og vrir på det! Og det høres jo virkelig ut som om det skjer noe hos deg snart:)! Lykke til og gode uthollighetstanker fra meg til innspurten:)
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2011 Hei *Anna75* fødeklar:) Ikke lett dette med de siste ukene/dagene- man synes man har ventet lenge nok nå når slutten nærmer seg. Her skjer det faktisk svært lite foruten at jeg kjenner det jobbes i magen innimellom. Kynnerne er kraftigere, men verken flere eller mer regelmessige enn tidligere. Kjenner dette sliter litt akkurat nå. Har mye slim med blod fortsatt så håper jeg virkelig fyrer snart. Gjorde nemlig det med de to andre. Hadde litt spesielle forløp til begge to, men når jeg først var i aktiv fødsel gikk det veldig fort (siste på 40 minutter). Lykke til til deg også nå i innspurten. Glad vi har et forum hvor vi kan få lufte litt tanker- man blir faktisk mye bedre med engang
NostraStoria Skrevet 18. juli 2011 #11 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har 1 uke igjen til termin i dag - så burde kanskje ikke være så utålmodig ennå. Men det er ganske tungt når jeg er så vond i hofter/lysken/rumpa/halebeinet/skambeinet pga bekkenløsning (startet i uke 6), vond rygg, vann i beina og sykt sliten for tiden og en liten gutt på 1,5 år som krever sitt. Skulle så gjerne ønske at det var noen små tegn til fødsel, men her er det absolutt ingen tegn verken på modning eller slimpropp. Så her blir det ganske så sikkert igangsetting som er bestillt på termin. Har virkelig fått nok nå og ikke et svangerskap å nyte nå heller, heldigvis er det siste gang for min del! Sender masse fødestøv til dere alle!
Astro - 27.07.11 Skrevet 18. juli 2011 #12 Skrevet 18. juli 2011 JAA, jeg er litt utolmodig nå. Venter nr. 3 og har termin om 9 dager. Men må innrømme at jeg ofte er på do og sjekker dopapiret =) Legger meg hver kveld med murrende menssmerter og håper de skal ta seg opp.... men våkner igjen av at alt er helt normalt. Er så spent på å få møte 3. barnet. Har gått igjennom et haste ks før og en "styrtfødsel", så jeg er også veldig spent på hvordan fødselen skal bli denne gangen. Men er aller mest bare klar for å gå igang =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå