Gå til innhold

Jeg lukter bestandig sur fis-lukt samme hvor mye jeg dusjer:/

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på at det kan komme fra skjeden, og har brukt flere kurer med vagitorier uten at det gjør noe forkjell. Jeg har litt problemer med forstoppelse innimellom, men kan lukten "sive ut" av kroppen..

Dette er ett seriøst problem, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Jeg er jo renslig, ser godt ut, men lukten er der og i tillegg så henger den igjen i klærne. Til og med av ytterjakka mi:(

Fortsetter under...

Lukter du slik når du er naken og nydusjet også?

Har du prøvd å bare bruke helt nye klær?

Er det noe galt med vaskemaskinen din?

Går du på noen medisiner som kan gi deg den lukten?

Har du et uvanlig kosthold?

Har du tenkt over om lukten kanskje ikke kommer fra deg, men fra boligen din?

Jobber du med noe som lukter?

Har rensa maskina, og de andre i familien lukter ikke sånn..

Jobber i barnehage på storbarnsavd.

Går ikke på noen medisiner.

Jeg har ett normalt kosthold, ingen junk, bare grovt, frukt, grønt og drikker melk, jus og noen ganger saft... Har hatt samme kostholdet i mange år, men lukten er ny:/

Jeg lukter samme når jeg er naken:(

JEG BLIR SPRØ!!

Annonse

Hvis det er en sjanse for at det kommer fra underlivet, ville jeg prøvd intimsåpa fra cosmopharma. Den har funket for meg, og for mange venner, som enten sliter med lukt eller utflod.

kjøp den på www.cosmopharma.no/no70056, søk på Intimate Feminine Cleanser.

Forresten, bruker du en annn såpe enn resten av familien som kan lage lukt?

Jeg skal prøve den, tusen takk!:)

Nei, vi bruker stort sett det samme...

Jeg bruker blå palmolive dusj-såpe, sunsilk for normalt hår, og biotherm bodylotion med sitrus... Parfyme bruker jeg sjelden, men blå ralph lauren når jeg bruker det. Skjønner ikke hvor det kommer fra, jeg tenker underlivet, men det er ikke noe lukt under/etter sex, og når jeg lukter på trusa så lukter den skyllemiddel.

Hmm...Det er mange lukter på en person, og kan skape vond lukt. Hvis body lotionen er dårlig kan den lukte surt..

Det kan komme fra kjertler i kroppen, lymfekjertler eller svettekjertler.. Hormonendringer? Stresser du mye? Hvis du småsvetter uten å egentlig legge merke til det, legger jo "svetten" seg på utsiden av hudlaget og skaper vond og ubehagelig lukt. Hvis du da ikke bruker en såpefri vask som vasker rent og fjerner ureheter og vond lukt, men bruker en såpe som har en tendens til å legge lukt utpå isteden for å vaske vekk, kan dette også føre til vond lukt... Prøv å bytte såpe, med riktig phverdi og som er såpefri. Kanskje det hjelper.. Cosmopharma har mye bra - rene produkter.

Jeg ville noen uker kuttet ut alle produkter med lukt som du bruker på kroppen, dvs såpe og kremer. Bruk dr.greve, lactacyd eller lignende som nesten ikke lukter. Noen har en kropp som rett og slett ikke lukter godt hvis det blandes med parfyme - selv om parfymen i utgangspunktet lukter godt. Jeg kan lukte sur svette to minutter etter at jeg har dusjet hvis jeg har brukt såper som krasjer med min kroppslukt!! (Dvs - de fleste såper.) Når jeg ikke bruker slike såper lukter det ikke noe av meg! Men hvis ikke fordøyelsen min virker kan jeg også merke at jeg lukter andreledes.

Så du bør også gjøre noe med forstoppelsen din! Det kan være med på å gi deg en annen kroppslukt enn du normalt har. Om ikke det skulle hjelpe på lukten så er det i hvert fall viktig for helsen din at du ikke stadig har forstoppelse! Finnes ulike dyktige ernæringsterapeuter som evt kan være til hjelp.

Du kan også prøve akupunktur. Ulike lukter (hvis de er uttalte) settes i kinesisk medisin i sammenheng med ulike ubalanser i kroppen og kan behandles deretter. Absolutt verdt et forsøk. Akupunkturen kan også hjelpe mot forstoppelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...