El1 Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har plutselig fått et problem og lurer på hva andre gjør når ungen skal sove hvis dere er på besøk hos noen? Jeg har alltid brukt bilstol eller vognbagen inne men nå er begge deler for lite. Kan bruke trille, men da må vi jo gå ut... Har også rugget han i et pledd eller dyne men det er jo også litt tungvint.
C.L.H85 Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Jeg bysser henne i fanget, så legger jeg hun i sofaen ved siden av meg:) Eller spørr om jeg kan låne et soverom;)
El1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2011 Akkurat, det er det flere har sagt til meg, men han nekter bysses. Jeg har aldri fått han til å sovne i armene mine, han hyler og åler seg unna.
El1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2011 Han sovner fort i bæremeis, så det kan gå...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Nå som tuppa har blitt "stor" baby og veldig var for lyder, er dette et lite problem her også. Men som regel bruker jeg vogna, og triller henne i søvn der, enten inne på et stille rom eller utenfor, med babycall. Da hun var liten baby, som tålte mer av lyder og forstyrrelser, brukte jeg som regel bare bæresjalet, og så sov hun så søtt oppi der. Det var tider det:)
El1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2011 Det er liksom blitt litt mere styr, så ofte nå ender det med at vi drar hjem når han blir trøtt. Jeg synes det er litt flaut og spørre om jeg kan ta med vogna inn og trille inne... Blir liksom så styrete også er jo ofte hjula møkkete osv. Det letteste for meg er faktisk å bysse han i et teppe og legge han på gulvet, jeg får heller fortsette med det. Eller trille ute såklart.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 Endelig en fordel for oss med babyer som sovner ved puppen. Minsten begynner dog å bli distrahert av ting rundt ham, så må gå litt unna for å få han til å roe seg.
El1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2011 Hehe... Godt å kunne hjelpe til med en fordel! Savner at han sovna med flaska Her er det full rulle så må legge han før han blir overtrøtt og da kan jeg ikke vente til han ser trøtt ut, da er det forseint. Jeg får bruke vogn i finvær og heller dra hjem hvis det ikke er vognvær...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 17. juli 2011 #10 Skrevet 17. juli 2011 Nå er lillegutt snart 10 mnd og han sover bare 1 gang om dagen. Noe som er utrolig deilig, og ikke minst praktisk! Så for oss er det ikke lengre noe "problem" med dagsovingen da vi alltid sørger for å være hjemme slik at han kan få sove i senga si. Da han var mindre og sov flere ganger om dagen, fikk han som regel sove i sprinkelsenga til babyene til venninnene mine (de fleste har små barn selv). Var vi hos besteforeldre sov han i reiseseng hos dem, som de hadde kjøpt inn (de har mange barnebarn så den blei flittig brukt).
El1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2011 Det er jo lurt... Senger av ulikt slag finnes jo rundt omkring og han har liggi mye pá gulv når vi har vært på besøk. Problemet er i grunnen innsoving, hjemme bruker vi en krybbe så han får liksom litt hjelp til å sovne, derfor gikk det fint med bilstol som jeg rugga på og bagvogndel som jeg rista litt på, derfor går også trilling og bilkjøring greit. Om kvelden sovner han av seg selv i sprinkelseng, så det er bare på dagtid vi har gitt han denne uheldige vanen. Derfor blir det endel skrik hvis jeg bare legger han borte i en seng. Men konklusjonen er at enten triller jeg ute, bysser han i et pledd eller drar hjem... Eller jeg kan lære han til å sovne av seg selv... Også blir det bedre når han bare skal sove en gang om dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå