2 prinsesser <3<3 Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Dere som har opplevd en MA, har dere hatt noe symptomer? Eller bare merket det på tidlig ultralyd?
me5 Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 heisann... jeg har dessverre opplevd 2 ma.... den første gangen var jeg 12+5 og mistet alle symptomer i uke 10 ca... tok da privat ul og fikk det bekreftet.... men jeg hadde i uke 10 også en gang med helt lys orange utflod på papiret ... men tenkte aldri at det skulle være noe...men det var i uke 10 det hadde sluttet å utvikle seg.... andre gang fikk jeg blødning i uke 7 ikke mye blødninger med litt i 3-4 dager så var det over.... tok ul da men da så det ut som jeg var 5 uker ca ..... vi avventet litt med det ble da konstatet ma og utskraping...
Håperhåper :) Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har også hatt en MA. Fikk en blødning i uke 12 og dro rett på akutten og fikk krangla meg til en ultralyd. På ultralyden fikk jeg se to fostre som ikke hadde vokst siden uke 7-8... Hadde ingen mistanker om at det hadde gått galt før blødningen i uke 12, så i mitt nye svangerskap tar jeg ingen sjanser og går til tidlige ultralyder slik at jeg vet at alt utvikler seg slik det skal.
M2M2M Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Jeg hadde en tidlig MA. I uke 7. Da begynte jeg å blø. Mye mer blod enn vanlig mens. Kan virke som om de fleste opplever det veldig forskjellig, men jeg tror nok de fleste mister symptomene helt. Det var det første jeg merket før jeg begynte å blø i hvert fall.
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 17. juli 2011 #5 Skrevet 17. juli 2011 Jeg hadde ingen symptomer, fikk kun beskjed på ul at det ikke var noe hjerteaktivitet der. Skulle derfor komme tilbake litt senere, men begynte å blø før den tid. Merket dessverre ingenting før jeg begynte å blø.
selma07 og engel Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Jeg oppdaget Ma i uke 11. Spottet litt brunt på papiret og fikk grått meg t ul på Ullevål samme dag. De mente at det ikke var noen grunn til å tro at noe var galt. På ul så vi et foster som hadde stoppet å utvikle seg to til tre uker tidligere:( jeg hadde utskrapning to dager senere, og sluttet å ha symptomer på graviditet en og en halv uke etter det... En forferdelig opplevelse:(((
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 hva står MA for? trodde det var med.abort, men jeg tar visst feil. Hvor finner jeg alle forkortelsene?
me5 Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 MA betyr missed abortion... altså det er en abort som ikke er komplett.... ved en spontan abort starter jo blødningene.... mn med en MA har ikke kroppen skjønt at fosteret ikke utvikler seg og aborten må da settes i gang .... det skal være ett innlegg med bare forkortelser.....
me5 Skrevet 18. juli 2011 #9 Skrevet 18. juli 2011 om du lurer på forkortelser som er brukt skal du sjekke ut :viktig info til første trim...... jeg har dyttet den opp til deg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå