Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mafan
Skrevet

Noen her som går på overtid i Bergen? Har de endret rutiner ifht overtidskontroll og igangsetting etter at det er kommet nye retningslinjer fra Helsedirektoratet? Har fem dager til termin nå og er redd for å gå på overtid. Vennine gikk 18 dager over termin og det endte med hastekeisersnitt på KK Bergen, Også lest netopp om ei som ikke fikk overtidskontroll før 18 dager over! Helt uaktuelt!

Skal til jordmor på termindato, og lurer på om jeg da skal be om å få en henvisning til Voss om de ikke har endret rutinene i Bergen. Tror de tar inn etter syv dager på Voss?

Er skikkelig redd for den overtiden pga rutinene I Bergen. Synes det er helt forkastelig den praksisen de har der, at en skal sitte å se på at andre får god oppfølgning allerede fra dag 7, satt i gang på dag 9 osv.. Mens en selv må sitte og vente til dag 12 før noen i det hele tatt får en undersøkelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye regelen er at en skal få overtidskontroll 7 dager etter termin, de må da ta en full sjekk av deg og barnet for så å se om fødselen bør settes i gang snart eller om du kan vente litt til. Hadde aldri gått derifra uten noen dato.

7 dagers regelen gjelder for hele landet!

Da jeg sa til jm på sykehuset her i Stavanger at jeg er glad jeg ikke bor i Bergen og tilhører sykehuset der, så sa hun at det er veldig bra statistikk her til lands..Men jeg er helt enig med deg HI, selv hadde jeg nektet å gå så lenge over som 18 dager(!) Mye som kan gå galt!

Gjest Mafan
Skrevet

Takk for svar!

Klar over at den skal gjelde for hele landet, men ville gjerne hatt en bekreftelse på at de har begynt å følge opp på KK Bergen. Aner jo ikke hvor lang tid det vil ta før disse retningslinjene gjelder for alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...