Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

J har en fantastsik gutt på 7 mnd nå og venter en ny i nov, så det blir 11 mnd mellom mine.

Grugleder meg veldig, blir helt herlig med to tette, men sikkert ganske hektisk også.

Er det fler i samme situasjon? litt spent på om det "bare" er vi?

Greit og kunne dele erfaringer og forventninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to tette, men ikke SÅ tette som det du venter da- 23 mnd mellom jentene mine:) Og ja, det er hektiske dager, spesielt nå som minsta har kommet i den litt slitsomme perioden hvor hun krabber overalt, skal putte alt i munnen, forsøker å klatre opp overalt og generelt skal utforske verden. Men heldigvis er størstejenta ganske stor nå, 2,9 år, så hun klarer seg litt selv og krever ikke like mye påpass konstant som minsta gjør, og det er jeg ganske glad for gitt :P

Man har liksom alltid noe å gjøre, masse klesvask, rydding og annet husarbeid, i tillegg til at barna krever sitt- så det blir ikke mye slaraffenliv, og ikke særlig god nattesøvn heller alltid. Spesielt tungt er det vinterstid synes jeg, når begge barna blir mye syke og dermed sover dårlig om natta, ekstra stress med påkledning av begge to når man skal ut en kjapp tur osv.- pluss at småturer, besøk og ferier generelt er ganske mye mer hektisk med to små barn kontra bare ett.

MEN- det er verdt det, vi har valgt det selv, og angrer ikke ett sekund på det, når vi ser hvor stor glede de har av hverandre allerede, hvordan de koser med hverandre og når vi tenker på all den gleden de kommer til å få av hverandre etterhvert som de vokser seg til og blir større. Blir vel sikkert en del krangling også, men det hører liksom med;) Sjalusi har vi heldigvis opplevd svært lite av, og det er gjerne en av fordelene med å få tette barn- siden de er så små at de glemmer fort at de en gang hadde mamman sin for seg selv. Så alt i alt er vi veldig godt fornøyd med valget vårt, men tenker at vi drøyern litt med nummer 3- må lade litt batterier og slappe av litt først hehe;)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Hei eliiin :)

Her venter vi unge nr 2 nå, sønnen vår er 5 månder i dag, og jeg har termin 14 mars, så blir litt under 13 månder mellom mine to :) Er spendt på hvordan dette blir, setter oss i forventning til mye stress og mas, altså, at det blir tøft hvertfal første året :)

Skrevet

He he, så godt å høre at vi er flere. Jeg har en på 8 mnd og venter en til i november. Blir ca 11,5 mnd mellom mine. Veldig spent på hvordan det går. Regner med en slitsom tid i starten også blir det mye kos håper jeg.

Skrevet

Oi, 11,5 mnd imellom! Det er jo nesten tvillinger det da, hehe. Får nestemann i morgen og har ei snuppe på 20 mnd. Så det blir spennende å se hvordan det går (-: Ettersom jeg desverre må ta ks er jeg veeeldig gla for at jenta mi er stor nok til å gå og klatre opp på stoler og i bilsete selv ettersom jeg ikke får løftet henne på en stund. Men jeg ser for meg at lillebror kommer til å tilbringe mye av det første året sitt i et bæresjal (-;

Gjest Madolyn
Skrevet

Oi oi, det var tett ja! Har ingen planer om det selv, men masse lykke til ;)

Skrevet

15 måneder mellom mine. Minsten er 2,5måneder i dag og til nå gikk alt fint. I begynnelsen sov lillemannen mye så jeg brukte mye tid med storebroren. Det er veldig viktig å finne ut hvem som kan hjelpe deg og gjør det i god tid før fødselen. Jeg fant dagmamma to måneder før fødselen og mormora stilte opp også.I tillegg fikk mannen fri i tre uker! Derfor gikk barselen kjempefint!Litt hektisk når sykdom kommer i huset men hvis du finner ut hvem som kan trå til når det blir slik, så er alt mye lettere!

Det er veldig viktig med avlastning!

Det var ikke sjalusi her i huset! Storebroren er til nå mer opptatt av verden rundt seg enn av babyen! I tillegg alle besøkende ønsker å leke med akkurat han. De kommer jo bort for å se på lillebroren men så er storebroren mer interessant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...